Toon en Marjon

Portugal, Nogueira do Cravo

Bij gisteren kunnen jullie de antwoorden weer lezen bij jullie reacties. :)

Het begon vanmorgen met een prachtige tocht richting het binnenland. Vanaf de kust beland je al snel in de bergen. Prachtig om te zien. Onze tocht ging tussen de eucalyptusbomen door afgewisseld met dennenbomen. We reden met open ramen en konden de eucalyptus ruiken, heerlijk.

Zullen we nog naar Coimbra gaan of niet? De camperplaats daar zou waarschijnlijk niet meer bestaan volgens de Camper Contact dan rest ons nog de stadscamping of zullen we doorrijden en kijken of we nog een leuk dorpje tegenkomen? Dat leuke dorpje sprak ons wel aan en dus reden we door en voor we het wisten kwamen we al bij onze CP Serra, de Estrela. Sitecode 54353, aan.

Nu waren we wel veel te vroeg aangekomen om onze YouTube vrienden te ontmoeten maar ik zal Toon en Marjon vast laten weten dat we in de buurt zijn en dan kunnen we voor morgen afspreken. Maar schets mijn verbazing dat ik vrij snel antwoord kreeg, "Tot dadelijk." Hè, wij overvielen hun zo maar ...................... Toon en Marjon hadden alles aan de kant geschoven om ons te ontvangen. We hadden niet hun plannen van vandaag in de war willen brengen maar binnen korte tijd stonden zij al bij ons op de CP om ons op te halen samen met Willem, een enige ruwharige teckel waar je meteen voor smelt.

Wat een gastvrije, lieve mensen zijn dat. We hebben een heerlijke middag gehad bij hun thuis en wat wonen ze geweldig en wat een uitzichten. Dat moet je met eigen ogen gezien hebben anders kun je het niet geloven.
Ze hebben ons veel vertelt over de omgeving hier en het leven in Portugal. Ook over de grote brand in 2017 die ook een gedeelte van hun huis verwoeste. Vreselijk lijkt me dat om mee te maken.

Morgen gaan zij met ons een grote trip maken naar het hoogste punt van het vaste land van Portugal, de berg Torre.
Torre is een piek van de Serra da Estrela en is 1993 meter hoog.

We gaan er morgen een gezellige dag van maken.

O wat leuk kenissen ontmoeten en voor morgen een mooie tocht geniet ervan tot morgen ben benieuwd ,,,

Marielouise 2021-07-05 21:41:05

Leuk dat jullie nu in het Estrela gebergte zijn. Het doet ons tergdenken aan de Portugese berghond (Cão da Serra da Estrela) die we in de jaren negentig gehad hebben. Veel plezier in deze mooie omgeving.

HansenChris 2021-07-05 21:51:27

Weer genote vaan eur verhaol. Sjiek dat geer bij kinnise al metein terech kòs. Succes met de trip mörge. Väöl plezeer en geneet dervaan. XXX