Prachtige route vandaag.

Spanje, La Peza

Gisterenavond toen ik het eten was aan het klaar maken kreeg Frits visite van een Spaanse man. Hij nodigde ons uit om naar de jeu de boules club te komen en we waren ook welkom om wat te komen drinken in de bar van de club. Heel aardig vonden we dat. Eerst eten en dan zouden we komen.

Wij dus na het eten naar de club waar een paar mannen druk aan het spelen waren. Dat clublokaal wilden we wel eens graag zien en ik moet zeggen dat de mannen het daar goed voor elkaar hadden.
Er waren binnen en buiten banen, een kantine met zitjes bij de binnen banen en ook een bar dus eerst maar cervezas besteld. Er stonden heel wat bekers in hun prijzen kasten, chapeau.
De mannen die in de kantine zaten waren druk met een of ander kaartspel. Ze aten er zonnebloempitten en pinda's in de schil waar een laagje suiker om zat, tenminste zo leek het. Ze kauwden op de pitten en spuugden de schilletjes uit. Ik heb me al vaker afgevraagd wat de mensen met die pitten doen want er liggen zakken vol van in de super markten. Dus weer wat geleerd. Ik heb Frits beloofd zo'n zak te kopen want wie weet gaat hij er mooi van zingen. Het was in ieder geval de moeite waard om dit eens te kunnen mee maken.

Na heerlijk geslapen te hebben en ons ontbijtje zijn we eerst gaan lozen (nou ja, we ......, eigenlijk Frits) zodat we weer fris en fruitig onze tocht konden voortzetten.
Het weer wil niet echt en er vallen zelfs een paar druppeltjes regen maar die laten we snel achter ons als we op weg zijn.

We maken een bijzonder mooie route vandaag. We zien ontzettend veel bloeiende amandelbomen. We zien de boel dus nogal roze wat wel mooi kleurt bij de witte huisjes. Ook zien we veel grot woningen zelfs een heel dorpje vol, Zo mooi, een witte voorgevel en de rest van het huis verdwijnt dan in een grot. Jammer genoeg kunnen we niet stoppen om foto's te maken want we rijden op een snelweg.
Dan zien we de grote besneeuwde toppen van de Sierra Nevada, prachtig!

Als we bij onze CP aankomen die we in gedachten hebben zoeken wij een plekje op waar we misschien nog zon krijgen en zicht hebben op de diepe vallei. Eerst een lekker kop koffie en dan wordt Droontje te voorschijn gehaald en gaan we op verkenning uit.
We maken kennis met een Belgisch echtpaar die op weg naar het noorden zijn. Zij komen uit de richting van Granada en willen volgende winter een hele week de stad gaan bekijken. Ze hadden deze keer Sevilla en Cordoba bekeken. Die staan bij ons voor volgende winter op het lijstje maar ja bij ons weet je het nooit waar we volgende winter zullen uithangen want we hebben nog zoveel plannen.

Als Frits de Drone startklaar maakt blijven onze Belgische vrienden geïnteresseerd staan kijken. Hun hond vindt het maar allemaal vreemd, haha maar Frits laat Droontje vliegen over het stuwmeer en over de diepe vallei.

Na een tijdje komt het zonnetje ook weer te voorschijn en dat maakt het meteen een stuk aangenamer maar echt warm blijft het vandaag niet.

Morgen gaan we weer verder naar Granada dat nog ongeveer 60 km van ons verwijderd is.

Jullie maken toch geweldige dingen mee inderdaad vandaag ook bij ons druilige weer niet koud maar in ons appartement is het ook supper gezellig

Marielouise 2020-02-18 17:24:39

@ Marielouise geniet van jullie heerlijke appartement. Het weer is maar even frisjes. Zo kun je fijn opknappen van de griep.

fritsellen 2020-02-18 19:25:15

Mooie foto's en inderdaad mooie route. Genieten.👍

hansenchris 2020-02-19 09:05:22

Mooie routes, ga lekker verder zo,ben een beetje jaloers, zit nu in ziekenhuis voor na het heupje te kijken.gr