Fietsknooppunten

Nederland, Reutum

Gisteren hebben we een dagje vrijaf genomen. Bah wat een weer. We kregen echt alles. Regen, hagel, onweer, wind en zon. Het leek na de hagelbui wel of er een pak sneeuw was gevallen. In ieder geval was het geen weer om erop uit te trekken. Dan maar lekker rommelen op de laptop en tablet wat lezen en tv kijken.

Koffie en een sneetje krentenwegge want die hadden we meegenomen van bakker Schulten uit Ootmarsum en moesten we natuurlijk nog proeven.

Ook de app fietsknoop.nl eens gaan bekijken en dat lijkt ons wel iets. Eerst de vrije versie eens uitproberen en als dat bevalt maak ik ons lid voor 1 jaar. Op de CP ligt een map met fietsroutes waar je zo de knooppunten van kunt overnemen en daar ga ik aan beginnen en zet de routes zo in mijn app.

Vandaag op tijd wakker. De klok is weer een uurtje voorruit gezet, we zijn het niet vergeten.

Na het ontbijt meteen alles in orde gemaakt om te vertrekken. De app van fietsknoop.nl staat startklaar, oortjes in en zo alles kan horen onderweg over de route en daar gaan we. Onze buren komen er net aanlopen en beginnen meteen over onze fietsen. Dat zijn mooie en dat lijkt hun ook wel iets. Lagere instap en inklapbaar, elektrisch eigenlijk is dit alles wat ze zoeken en wij vertellen over onze ervaringen en waar ze dan eens moeten gaan kijken. De buurvrouw heeft nu een fiets die speciaal voor haar gemaakt is maar hij is iets aan de grote kant. Ik herken het probleem want ook ik heb er last van op mijn gewone fiets dat ik niet met mijn voeten aan de grond kom. Wie weet kunnen ze bij Lacros iets voor haar betekenen omdat ze dan meteen bij de fabriek zijn. Ze gaan het eens uitzoeken.
Wij gaan vertrekken. Eerst de route naar het startpunt en in mijn oortjes vertelt de vriendelijke mevrouw mij precies hoe ik moet rijden en dan beginnen de knooppunten. Ik moet zeggen dat het heel goed werkt en zelfs ik, die nooit ergens de weg weet en die nog bijna in haar eigen huis verdwaalt (en dat is echt niet groot) rijd moeiteloos de route. Wat een mooie en duidelijke app. Die houden we erin en ik word meteen lid voor €5 per jaar.

Het is een landelijke route en hij is prachtig. Hij is 28 km lang alleen rijden wij er 35 km. Stom, stom want ik mis een bordje en de vriendelijke mevrouw heeft me nu al 3 keer gevraagd of ik wel de goede route rijd. Ik denk, die wil me voor het lapje houden. Wat wil ze nu van me? Ik stap al eens af om te kijken op de app maar zie niets wat ik niet hoor te zien dus ik rijd door en weer vraagt ze lief of ik wel op de juiste route ben. Niet dus!!! Wij dus maar weer terug en in ene keer hoor ik, "ha daar ben je weer." Ach ze had me gemist.
Nog één keer heb ik haar op de proef gesteld en reed expres van de route af naar de Albert Heijn en weer vroeg ze me of ik wel op de juiste route zat. Dus als ze me dat soort vragen gaat stellen dan moet ik gaan uitkijken.

In Ootmarsum aangekomen hebben we nog een heerlijk patatje gegeten NAAST het terras want we OP het terras mocht niet maar het smaakte goed. Als we dat patatje nu niet genomen hadden waren we droog thuisgekomen. Helaas, wij werden dus kletsnat. Het was koud en nat en daarbij deed de wind ook nog eens zijn uiterste best. Kun je je er een beeld bij voor de geest halen? Nu daar zaten wij dus in.
Thuis gekomen meteen de fietsen opgeruimd, kachel aan, een kop warme kruiden thee en daarna een warme douche en dat allemaal maakte ons natte pak weer helemaal goed.

Balen van dat weer. Iig toch gefietst 👍 en een lekker patatje gescoord😋. Op naar het betere weer komende week.

HansenChris 2021-03-29 14:20:45

Was al op bericht aan het wachten nou gisteren is het hier ook goed geweest wel koude wind ben wat verkouden ,nu is het mooi met wind maar durf nergens heen met mijn verkoudheid heb tandarts ook af moeten bellen ,dus vandaag maar thuis zitten morgen wordt het nog beter dan gaan we er toch uit ,,, moest naar verjaardag dat ook maar afgebeld ,,we mogen al noet veel en als ik het kan moet ik afbellen ,,,,klote tijd ,,geniet nog ervan het zoutst donderdag mooi zijn dan wordt het frisser ,,tot schrijfs

Marielouise 2021-03-29 15:19:21

Ik vind die verhalen geweldig👍😄

Ludo vantongerloo 2021-03-29 16:11:56

Vanuit camperplaats "Kompas" in Grubbenvorst: We kwamen hier zondag aan en popelden om ook Fred's vouw-e-bike te gaan testen. De mooie omgeving was uitnodigend maar ook hier het weer niet. Beter dan bij jullie, dat wel. Maandag in Grubbenvorst gebleven en het werd prachtig weer. Fietskes van het rek, nog evn wat voorbereiden en toen op pad. Dachten we........... Fred's fiets ging als een tierelier maar Els' één jaar oude fiets weigerde dienst terwijl kort tevoren thuis de accu helemaal geladen was. Nog wel een stukje knooppuntenroute geprobeerd maar met vrij veel wind en géén ondersteuning was de lol er gauw af en dus terug naar de camperplaats. Hier al het mogelijke en onmogelijke uitgeprobeerd om de dienstweigeraar aan de praat te krijgen: Vergeefs! Op het rek ermee en hopen dat we onderweg een deskundoloog kunnen vinden die het kreng opgang krijgt. Fijn dat het bij jullie lekkerder is verlopen! En, och, "verdwalen" hoort er wel een beetje bij! Geniet verder, de lente zet nu echt door. Adios!!!!

Fred & Els 2021-03-29 16:46:37

@ Marielouise, heel veel beterschap met je verkoudheid. Ik ben er weer bijna vanaf. Was zo verkouden heb ik me heb laten testen. Gelukkig was ik negatief en mocht toen gewoon verkouden zijn :) @Ludo van Tongeren, fijn om te horen. @Fred & Els, wat vervelend van de fiets van Els. Dat is nu echt balen. Kun je de firma niet bellen zodat ze hem aan huis komen repareren? Nou ja, aan huis ....... jullie huis op wielen dan. Succes!!