Weer een bezig dagje

Nederland, Zuidbroek groningen

Gisterenavond kwam Frits op het lumieuze idee om toch nog eens naar Camper Profi te gaan. We waren nu toch in de buurt. Maar we moeten een afspraak maken Frits, dat bedrijf is hardstikke druk. Frits zou Daan wel een mail sturen of hij nog een gaatje voor ons had. We zijn al een tijdje naar een lichtgewicht gastank met buitenaansluiting aan het kijken en Daan heeft die dus een mail gestuurd en vanmorgen hadden we al antwoord dat hij nog wel een gaatje voor ons vandaag had om half vier.

Het was maar 30 km van ons vandaan dus vanochtend heerlijk op ons gemakje gedoucht, koffie gedronken en toen naar Veendam. Heel toevallig kwamen we daar bij de winkel waar ze ons favorite wasmiddel hebben waar we eens niet allergisch voor zijn en daar maar meteen 2 grote flessen gekocht. Onze waspoeder die we in de Corona tijd hebben gekocht en niet ons merk was doet ons geen goed. Die moeten we niet meer hebben. We hebben er alle twee veel last van dus als we weer thuis gaat die mooi de deur uit en komt er ook nooit meer in.

Na ons winkel bezoek naar het centrum van Veendam. Leuke stad en een leuk centrum, hé Frits!!

Tegen drie uur kwamen we aan bij Camper Profi. Het was er weer een drukke boel. We waren vroeg en moesten nog even wachten.

Uiteindelijk werd onze camper dan toch naar binnen gereden en werd er meteen begonnen.
Tank erin, een buitenaansluiting gemaakt, slangen en nippels en weet ik wat allemaal. Er werd ons zomaar spontaan nog een nieuwe deurzetter geplaatst en toen kregen we de uitleg hoe het allemaal werkt en hoe we de eerste keer moesten tanken. Het werd zowat een ware studie fffffffff. De blauwe kraan dicht laten, tanken tot 22 en dan stoppen, de blauwe kraan open draaien tot we het gesis en het geborrel hoorde daarna op de groene knop drukken ivm slangbreuk want zou je een ongeluk krijgen dan sluit het gas meteen af. Super veilig dus.

Wij naar het aangewezen tankstation door Daan waar lpg was en tanken maar. Alles ging naar wens maar dat gesis bleef wel erg lang sissen. Wat eng dus de blauwe kraan maar weer dicht gedraaid en terug naar Daan. We deden vast iets niet goed. Hij moest ons maar even helpen als hij er tenminste nog was. De poort stond nog open fffffffffff gelukkig we boften en daar kwam onze held met de helpende hand. Er was iets met de slang niet goed dus meteen een nieuwe slang erop gezet.
Nu werkt alles prima. Ook nog een gas-test gehad dus we kunnen er weer even tegen. Voorlopig hoeven geen extra handelingen te doen dan alleen maar te tanken zonder aan knoppen te moeten draaien.

Onderhand was het alweer 18 uur.

7 Km verder vonden we een alleraardigste CP aan het water bij een buurthuis.
Meteen onze stoelen aan het water gezet en nog even heerlijk buiten kunnen zitten en zelfs buiten kunnen eten en onderwijl we daar zaten te genieten kwamen de boten langs en zagen we de ophaalbrug omhoog gaan. Wij kennen dat niet in het zuiden en het geeft me altijd een beetje een vakantiegevoel.

Morgen toch maar eens stukje verder richting Friesland.

Weer een goede dag gehad ,,,heeft het niet bij jullie regen geweest,,morgen goede reis naar Friesland is ook mooi zijn we eens geweest mooi

Marielouis 2020-06-17 21:01:32

Das mooi lpg is toch een stuk goedkoper en mooi weer erbij kan niet beter, maar hier in zeeland een stuk slechter in Zoutelande rond 1 uur gaan regen niks als gedonder en bliksem en veeeeeel regen.

R Boogaers 2020-06-17 21:14:55

Jullie zijn er maar druk mee ,

jo 2020-06-17 22:31:30

@ML, bij ons is geen druppel gevallen vandaag. Het was heerlijk weer in het noorden. @Jo, het was ook een "werkvakantie " in augustus hopen we weer een echte vakantie te hebben 😉

fritsellen 2020-06-17 22:37:30

wij zitten nog steeds buiten en dat om 22.45 en dat in nederland

henriette 2020-06-17 22:44:51

Noe zjus alles geleze, 'ne nuie gaastank waor dus 't 'geheime" ;-) Wat 'n geweldige service höbbe ze dao. Geer kint noe weer dertege veur hiel hiel väöl veilige, werme en gooje tije in kemper. Hei waor 't gistere neet mie boete zitte vaanaof pakweg 6 oor, 't heet geplens ! Safe en sound travels !