Een goed begin is het halve werk

Frankrijk, Montanges

De dag begon zo goed na een heerlijke koude nacht. We hadden zelfs bovenop ons dekbed nog een extra deken zo koud was het. De thermometer gaf 6 graden aan.
In het weiland naast de CP stonden allemaal koeien en iedere koe had een bel om zijn nek en geloof het of niet maar die beesten zijn geen 5 minuten stil tijdens de nacht want als ik even wakker werd hoorde ik wel ergens een bel rinkelen. Nu stoorde het me niet gelukkig maar pas tegen de ochtend rond zes uur werden ze stil. Zouden die beesten niet slapen? Rond half 9 kwam de boer weer met zijn hond en bracht de koeien weer hoger de berg op. Zo mooi om te zien. Het leek wel een sprookje en ach die nacht met zo nu en dan een belletje hadden we maar mooi overleefd. Tja ook dat kan bij het kamperen horen.
Na ons ontbijt ging Frits nog even de Drone laten vliegen en kon ik op mijn gemak even de tijd voor mezelf nemen. Ook wel eens lekker.

Daarna nog even naar de winkel waar ze die heerlijke schapenvachten hadden of liever gezegd naar de winkel die aan de overkant lag want ook daar hadden ze leuke spulletjes en Frits, mijn kou-kleumpje, zou nog een paar heerlijke warme pantoffels uitzoeken met een vachtje erin. Ooooo en daar begon de eerste misser van deze dag. Ik had mijn mondkapje in de camper laten liggen. Grote fout van mij want nu kon ik de winkel niet in om eens heerlijk rond te snuffelen. Frits had wel zijn mondkapje bij zich dus moest hij alleen op zoek naar de warme sloffen en terwijl ik buiten stond te wachten zag ik een rek met heerlijke warme vesten naar mij wenken. Het leek wel of die vesten me riepen. "Kom dan" en ik zo volgzaam als wat, ik ging erheen want de rek stond half buiten en was dus bereikbaar voor mij zonder mondkapje. Dus toen Frits met de sloffen even buiten kwam om te laten zien kon ik hem het vest meteen ook even laten zien. "Staat je leuk", zei die lieve man. "Oké, neem jij het dan even mee naar binnen om te betalen want ik mag niet zonder mondkapje binnen." Dat was nou wel weer het prettige van deze dag, hahaha.

Met onze buit togen we meteen naar de camper en tegen 11 uur vertrokken we richting het meer van Genève waar Frits een leuke CP aan het meer had gevonden. De weg naar beneden vanaf de Col des Aravis ging nu via de andere kant van de berg naar beneden en was aanzienlijk beter te rijden dan gisteren naar boven. De weg was veel overzichtelijker en we kwamen langs prachtige wintersportplaatsen.
De trip verliep voorspoedig en we vonden de CP bij het meer van Genève snel. 3 Plaatsen waren er waarvan er 1 bezet was. De CP was niet meer dan een krappe parkeerplaats met een bord van een camper erop. Hhhhmmm, niet veel bijzonders maar we hoefde de smalle maar over te steken om op een strandje aan het meer te komen en dat maakte weer veel goed. Heeee een parkeerzuil daar moet je natuurlijk een ticket kopen maar owee, bij de zuil waren wel erg veel vliegende mieren en binnen een paar minuten zaten we helemaal onder de mieren en dan ook nog een Franse zuil die we niet helemaal begrepen dus even hulp gevraagd. Uiteindelijk zijn we weer weg gereden. De CP had geen enkele voorziening, zelfs nog geen prullenbak, wel vliegende mieren en voor deze plek durfden ze €25 te vragen. Vandaar dat er geen campers stonden want die ene camper die er stond ging weg en wij dus ook.

Een CP in deze streek van Frankrijk zoeken is schijnbaar heel moeilijk. We reden dan ook van de een naar de ander zonder resultaat. Uiteindelijk staan we nu op een prachtig plekje met een uitzicht zo mooi.
Stoeltjes buiten gezet en een heerlijke lasagna gemaakt in de Omnia-oven een lekker wijntje erbij.

Het maakte de dag weer helemaal goed na al dat gezoek.

Weer mooie spullen gekocht en slim geen mond kapje moest Frits alles afrekenen ,,,,,, hier was hetweer ook mooi nog een fijneavond tot morgen

Marielouise 2020-09-02 21:29:57

Eind goed al goed en fijn dat er in Frankrijk zoveel cp's zijn

hansenchris 2020-09-02 21:40:41

Heerlijk om iedere avond jullie reisverslag te lezen. Ik kijk er steeds naar uit! Veel plezier en tot morgen dan maar weer 😂👍🚍

Jennie 2020-09-02 21:43:44

De bellen blijven jullie wel vervolgen Hé

jo 2020-09-02 23:08:54

@Jo, bellen of klokken, ze zijn hier overal hahaha.

fritsellen 2020-09-03 20:39:24

Weer een leuk verslag van jullie gelezen, iedere dag is een nieuwe belevenis, heerlijk toch. Veel plezier op jullie nieuwe trip.