Moulins

Frankrijk, Moulins

Vandaag weer een hele trip gemaakt naar Moulins na een roerige nacht.
Het was ongeveer 2 uur vannacht toen er met een hels kabaal tot 4 keer toe straaljagers over vlogen. Zijn die Fransen nu gek geworden? Wie gaat er nu midden in de nacht met die dingen rond vliegen maar het schijnt vaker te gebeuren wisten onze Duitse buren. Hun hond had er hele trauma's van.
Ik hoop het niet mee te maken want leuk is anders. Je blijft die motoren horen en na een tijdje vliegen ze dan weer super laag over je heen. Wat een geluid.

Na het ontbijt zijn we dan vertrokken richting Moulins
Onderweg nog even gestopt om te lunchen en via de app te bekijken waar we precies heen willen gaan. We verwachten dat er steeds meer oranje gebieden gaan komen in Frankrijk en daar willen we eigenlijk niet in terecht komen. Het beperkt je in je bestemmingen maar tot nu toe mogen we niet klagen. We hebben het heerlijk gehad tot nu toe.

In Moulins zijn we al vaker geweest. Het is een mooie en gezellige stad en niet druk op het moment. Dat is wat we moeten hebben. De CP is dichtbij het centrum al moesten we nog 1,5 km lopen erheen via de brug. Je betaalt hier €0,10 per uur of te wel €2,40 voor 24 uur op de CP. Een lachertje natuurlijk. We staan hier heerlijk in de schaduw en we denken hier morgen ook nog te blijven staan.

We zijn dus die 1,5 km naar het centrum gelopen waar we rond geslenterd hebben en natuurlijk de mooie kerk en kathedraal bezocht. Bij de laatste was een mis bezig en dus sloten we mooi achteraan aan. Iedereen had een mondkapje op en zelfs de pastoor of kapelaan, degene die de mis deed, en de acoliet hadden een kapje op. Ik vind die dingen toch zo warm nu en als ik dan buiten kom gaat hij ook meteen af.
Ik vroeg me eigenlijk af waarom er in het middaguur een mis was tot ik zag dat het een dienst was. Er stond een kist op het altaar.
Wij zijn maar weer heel stilletjes verdwenen want daar hoorden wij niet bij en wandelden nog even rond op zoek naar een terrasje waar we even konden zitten want daar was ik wel aan toe.

Weer terug op onze CP is Frits eerst met mijn fiets naar de Intermarche geweest om flessen drinkwater te halen en daarna is hij nog naar de Decathlon gefietst, 5 km heen en weer terug voor een nieuwe fietsenband want Frits zijn fiets staat nog altijd plat.

Het is uiteindelijk allemaal gelukt om de band te wisselen want ik had er zelf een beetje een hard hoofd in. Zo'n achterband valt niet mee om om te wisselen.

Na deze klus ging Frits ook nog eens aan de boeren omelet beginnen die hij graag zelf wilde maken en ik moet zeggen dat hij heerlijk was.

We zijn vanavond op terug weg naar huis langs jullie woning gekomen ontdekte ik dat er licht brandde verschrok mij dacht jullie terug waren gelukkig zie ik nu jullie bericht wij hebben ook een heel leuk reisje gehad ,,,gr tot morgen