Weer een stapje zuidelijker

Spanje, churra

We hebben besloten om verder te gaan richting het zuiden. Allicante/Murcia. Rond half 10 vertrokken we en wilden nog even langs de pomp om te tanken. De diesel, zo hadden we gezien koste hier €1,19 per liter. Daar aangekomen kregen we de mededeling dat we niet konden tanken, een technisch probleem maar het duurde maar een paar minuten. Ze waren de computer opnieuw aan het programmeren. Dit is natuurlijk een zeer vrije vertaling van mij maar hier kwam het ongeveer op neer. De dame van de benzinepomp sprak buiten haar eigen Spaanse taal ook nog een mondje Frans en zo kwamen we een heel eind.
Die paar minuten duurde wel erg lang en na 10 minuten hebben we goeie dag gezegd en zijn verder gegaan. Via de snelweg deze keer want wat zouden we tegenkomen i.v.m het weer.
Er kwam een waterig zonnetje te voorschijn en wij al helemaal happy. Hoe dichter we Valencia naderden hoe donkerder het werd, oei. Op de weer app zag ik dat we de komende bui maar even voor lief moesten nemen en dat het daarna weer stralend zou worden.

We hebben de bui getrotseerd, foei wat daar uit viel was niet te geloven. Eerst een tropische regenbui met onweer en daarna hagel en zelfs sneeuw. We hebben het allemaal gehad.

In de campercontact hadden we een leuke CP gevonden, Ville Marechal sitecode 62660. Je zou er met de fiets naar Altea kunnen en Benidorm maar wel vooraf even bellen staat in de app. Wat ze daar mee bedoelen geen idee want na 5 keer bellen en geen gehoor probeerde we het op goed geluk te proberen of ze nog een plekje vrij hadden. Het was een mooie tocht door de stad Calpe. We hebben veel gezien totdat we niet meer verder konden. De straat hield er gewoon mee op. Nog eens bellen naar de CP maar niks hoor.
Dan gaan we verder bedachten we. We gaan naar Churra bij Murcia een bekende plek voor ons.
Er staan zo veel campers. Je staat hier helemaal gratis. Water tanken en lozen, je kunt het hier allemaal en heel dichtbij is een hele grote Ikea en daar moest ik nu net zijn, hè Anouk de Bree.
Het is gelukt hoor, de lampjes doen het geweldig. Was een goede tip van je, bedankt!

Rond een uur of 5 belde de man van de CP Ville Marechal op. We hadden gebeld? Ja hoor dat waren wij. We kregen geen gehoor bij u en dus zijn we verder gereden, toedeloe! Slechte zaak vind ik dat.
Na de Ikea gezien te hebben gaan kokkerellen en heerlijk gegeten met onze gezellige nieuwe verlichting.

Nog een avondwandeling gemaakt en dan kom je weer van die heerlijke winkels tegen waar je van alles ziet wat je nodig hebt, hahaha. Ach ja, ik moet er wel eerlijk bij vertellen dat we hier speciaal komen voor de shampoo van Frits want die is werkelijk nergens anders te krijgen. Vorig jaar ontdekten we hem hier dus .............

Gein gooj reklaam veur CP Ville Marechal, mer boe geer noe zit is uuch welbekind, dat is ouch 'n pré. Bin noe wel curieus welke sjampoo Frits gebruikt, speciaol veur wit/gries haor of. Fijne aovend nog ! XXX

Mirjam 2020-01-22 22:14:45

Hoi Mirjam, Frits gebruikt shampoo van revlon en dan zp11. Revlon kreeg je vroeger bij ons maar is uit de handel genomen. Het is tegen roos. Geen enkele shampoo werkt zo goed voor hem dan deze. We hebben hem eens in Engeland gevonden en meteen de voorraad op gekocht en ook in Italië. Het wordt een sport voor ons 😂

fritsellen 2020-01-22 22:34:59

Behalve het winkelaanbod heb je veel te bekijken aan de vele camperaars. Hopelijk knapt het weer daar op en gaat de temperatuur omhoog.

hansenchris 2020-01-23 03:39:27

O al weer wat verder in Spanje gezellig maar jammer van het weer gr M.l

Marielouis 2020-01-23 08:03:01

Leuke verslagen. Overigens - niet gemist aan Marechal. Soort ommuurde gevangenis aan drukke weg - ver weg van horeca en zo. Goede reis verder.

Sonny 2020-01-23 11:19:33

Dank je wel Sonny ook wat Marechal betreft 👍 Hoeven we daar nooit mee te bellen. 😉 Marielouise, we hebben weer Spaans weer 👍 Hansenchris, goede vlucht naar Nederland 🛩

Fritsellen 2020-01-23 12:06:03

Leuk om met jullie toch een beetje mee te overwinteren. We zagen op div. sites dat het weer in die hoek bar en boos is. Hopenlijk hebben jullie niet teveel overlast. VAYA con DIOS!

Fred en Els. 2020-01-23 12:11:57

Fred en Els, het noodweer is weer verleden tijd, gelukkig. We zitten alweer in het zonnetje te genieten.