Nog een dagje Moulins

Frankrijk, Moulins

We zijn nog een dagje in Moulins gebleven.

Vandaag eens niet dat hele stuk gelopen naar het centrum maar lekker met de fietsen gegaan. Fietsen geparkeerd en toen naar de telefoonwinkel want we waren het er roerend over eens dat we toch maar als extraatje op onze internetbundels een mifi-router moesten kopen dus hopsakee naar de Orange winkel. Oei, mijn mondkapje zat nog in een andere tas dus eerst langs de Pharmacie waar Frits een mondkapje voor me ging kopen en daarna alsnog naar de Orange winkel.

We werden buiten bij de ingang al opgevangen door een bewaker die moest weten waar we voor kwamen. "Een mifi-router" dus. "He, wifi?" Nee, nee, Mifi. Moeilijk te verstaan met die kapjes op je mond.

Hij keek of hij het in Moulins hoorde donderen en ging binnen eens vragen. Wij moest op het trottoir buiten blijven wachten.
Na een paar minuten kwam hij weer terug en zei dat wij binnen in de hal op de stoelen mochten blijven wachten op een collega die ons verder zou helpen. De rij achter ons werd langer en langer. Er liepen alweer mensen weg, tja die Fransen hebben alle tijd. Ik kreeg het steeds warmer met het mondkapje op en daarbij werden er mensen opgeroepen die nog na ons waren gekomen, hoe kan dat nu. Misschien begrepen wij het niet helemaal goed.
Eindelijk werden we geroepen. Nu werd het me duidelijk waarom wij zo lang moesten wachten, deze dame die ons riep sprak een beetje Engels en dus maakten we haar in het Frans en Engels duidelijk wat we zochten.

Gelukkig had ze een Mifi-router want ik kreeg al visioenen toen we zo lang zaten te wachten dat ze die misschien wel helemaal niet hadden. We zijn er helemaal uitgekomen en ze heeft ons heel goed uitgelegd hoe het allemaal werkt en in heel Europa te gebruiken is.

Wij liepen in ieder geval zeer tevreden de winkel uit. Nu nog ergens gaan proberen of het ook werkt want Frits had zijn laptop in de rugzak meegenomen om zijn video te up-loaden. Nu nog ergens een schaduw plekje vinden. Dat viel niet mee. Overal waar een bankje was, was zon en in de zon kun je het scherm van de laptop niet goed zien.
Heeeeeee, een kerk, weet je wat .............. daar is het koel en schaduw dus de kerk in met alle attributen en en ja hoor, alles werkte perfect.

Nadat Frits zijn video had ge-upload zijn we op een terrasje neer gestreken waar we een hapje zijn gaan eten. Dat hadden we wel verdiend .....................

Wat 'n aoventuur weer dao bij dee winkel....gelökkeg oeteindelek toch good geslaagd. Dikke poen vaanoet Mestreech XXX

Mirjam 2020-09-17 15:34:02

Dat het drankje maar mag smaken met het heerlijke temperatuurtje.

Wilma 2020-09-17 16:07:01

Weer een spannend verhaal echt leuk en nu kan alles nog beter fijne reis morgen waarheen ,

Marielouise 2020-09-17 17:01:25

en wat waren de kosten, gaat dit met abonnement?

Ina 2020-09-17 18:32:16

@Ina, dit gaat zonder abonnement. Je koopt gewoon een telefoon sim kaartje in het land waar je bent en die doe je in de mifi router. Je kunt met 9 apparaten op de router tegelijk internetten. Je moet het zien als een hotspot.