Naar Maagdenburg

Duitsland, Maagdenburg

Het gaat ontzettend goed met onze schotel en Joyne.
Vandaag staan we in Maagdenburg aan de Elbe en veel bomen in de buurt. Onze buurman met Canal Digitaal heeft geen ontvangst van Astra 3 met zijn schotel van 85cm en wij hebben schijnbaar net geluk. Onze Bente schotel van 65 cm en een Joyne abonnement hebben wel ontvangst.
Geluk? Laten wij eens boffen.

Maagdenburg is de hoofdstad van de Duitse deelstaat Saksen-Anhalt.
We hebben in ieder geval een prachtig plekje aan de Elbe en met de fiets zijn we in een paar minuten midden in het centrum. Wat kan een mens nog meer wensen.

Eerst gaan we met de fiets op pad naar een supermarkt
De mannen vermaken zich in de Saturn, een heuse "speelgoedwinkel" met allerlei hebbe dingetjes zoals e-steps en drone's.
Ik heb er geen kinderen meer aan en dan worden we nog getrakteerd op een optreden van Julian David. Er staat een hele rij dames die kwijlend staan te kijken met een of ander papier in hun hand voor een handtekening.

Uiteindelijk gaan we bepakt naar de camperplaats om onze boodschappen in veiligheid te brengen voor dat alles gesmolten is.
Morgen gaan we de stad eens goed bekijken.