Met de fiets naar Cartagena

Spanje, Cartagena

23 februari
Wij gaan vandaag met de fiets naar Cartagena.
Tegen 11 uur vertrekken we. Het wordt een warme dag vandaag. Onze truien nemen we mee want je weet maar nooit.
Het moet ongeveer 10 tot 12 km fietsen zijn maar wat wij fietsen 25 km eer we er zijn dus we hebben vast iets verkeerds gedaan. De goolgle maps stuurt ons steeds van links naar rechts en weer terug fffffffff, nou dat schiet lekker op. Berg op en berg af maar uiteindelijk komen we er dan toch.

Cartagena is een stad en havenplaats in het oosten van Spanje, in de regio Murcia, aan de Middellandse Zee. De stranden worden de Costa Cálida genoemd.
De haven van Cartagena is een van de belangrijkste havens van het land.

We lopen door de prachtige winkelstraten die helemaal met marmeren zijn bedekt.
Daarbij de grote panden met hun vele ijzeren balkonnetjes en bloempotjes.
We stallen onze fietsen ergens zodat we vrij zijn om te lopen en gaan eerst de mooie jachthaven bekijken. We genieten hier van het mooie uitzicht en rusten even heerlijk uit op een bankje.
Dan gaan we verder op onderzoek uit.

En dan zien we de lift naar het Castillo.
We gaan met de lift naar boven en komen op het hoogste punt van de stad.
Je moet hier wel overal aangeven als je pensionada bent want dan zijn de prijzen aangepast. Zorg wel dat je je paspoort bij je hebt want het kan zijn dat ze er naar vragen. Wij hoefden het niet te laten zien? Is dat nu een goed of een slecht teken 😉.

Boven gekomen hebben we wel een prachtig uitzicht.
We gaan hier het kasteel bekijken dat nu een museum is met tuinen waar pauwen rondlopen. Je ziet hier duidelijk de invloed van de drie culturen die invloed hebben gehad op de stad. De christelijke, de moslim cultuur en de joden cultuur.

In het verleden, was de streek rond Cartagena gekend voor zijn erts mijnen.
Tot de vorige eeuw werd er trouwens nog gewerkt in die mijnen. De meeste liggen rond La Union.

Cartagena is zo'n grote stad met vele musea en het is onmogelijk om dit allemaal in één dag te bekijken. Dus een rede om hier zeker nog eens terug te komen.

Filmpje van ons youtube kanaal.