De laatste dag in La Romana

Spanje, Barrio Cuevas, San Anton, 20, 03669 La Romana

Gisteren, zaterdag, zijn we met de fiets naar Hondon de las Nieves geweest. Het weer was goed en dus mocht Droontje mee.
Onderweg zijn we gestopt en hebben we de Drone heerlijk laten vliegen. Ruimte was er voldoende en de hemel helemaal helder. Hij kon hoger en hoger. We konden hem bijna niet meer zien en hoorden hem niet meer.
Als het filmpje klaar is dan zal ik hier de link zetten en anders even naar FritsEllen Camperreizen gaan bij Youtube. Als je je abonneert dan krijg je vanzelf bericht als het filmpje online staat.

Op de fiets is het frisjes en heb je zeker een vest nodig maar stap je af dan is het echt warm en kan het vest weer uit.

Vandaag kozen we ervoor om onze hippe fietshelmpjes maar eens op te zetten want een bekeuring is minder leuk en daar maak je zeker kans op als je buiten de bebouwde kom fietst zonder.
Staan ze niet elegant?

Na het vliegen weer verder naar Hondon want er was markt vandaag en daar wilde ik toch wel eventjes kijken voor fruit en wie weet misschien nog een paar leuke t-shirts dus Fritske, kom op want de markt sluit om 13.30 uur.
We kwamen natuurlijk ruim op tijd aan.

De t-shirts hebben we maar gelaten voor wat het was. De mode was niet bijzonder bij de tijd wat wij gewend zijn maar het fruit was wel goed.
We kochten 2 enorme reuze peren en hele grote mandarijnen. Vandaag hebben we samen een halve peer op. Hij is niet echt zoet. Eigenlijk zit er weinig smaak aan maar voorruit ons fruithapje hebben we weer gehad. De mandarijnen zijn wel heerlijk zoet.het

Na onze inkopen zijn we naar the Central gegaan in de hoofdstraat en daar hebben we heerlijk gegeten nog ter ere van Frits zijn verjaardag.

's Avonds hebben we nog een gezellig afscheidsfeestje gehad. Pierre en Margriet hadden voor heerlijke hapjes gezorgd en de wijn en bier vloeide rijkelijk. Maandag gaan er 2 campers vertrekken waar wij er eentje van zijn. Jammer want we hebben weer genoten in la Romana maar aan alles komt een einde en we willen ook nog wat zien van het mooie Spaanse land en willen richting Granada en Malaga gaan dus vandaag, zondag, is het zaak om de boel weer een beetje voorbereiden.
Poetsen, een laatste beetje was, fietsen op de fietsenrek, een hapje eten maken en natuurlijk tussendoor genieten van het zonnetje met mijn leesboek. Oooo wat een leven hier en dan niet te vergeten dat het hier winter is. Iedere dag, steeds weer geniet ik ervan.

Nu een heerlijke rustige avond voor de boeg en morgen gaan we weer verder op avontuur.

Wat 'n groet fruit zègk...zulke peren nog noets gezeen, trouwes zoe'n groete mandarijnen ouch neet....vitaminiensjes höb geer mie es genòg bij in eeder geval es geer mörge weer op avontuur gaot. Iech wins uuch nog 'ne fijne relaxte aovend bij Caroline en Peter, doeg ze hiel väöl compleminte vaan miech hè? Veur uuch twiekes mörge 'n gooj reis en behawwe aonkoms boe geer oet komp. Dikke knoevel en dikke poen XXX

Mirjam 2020-02-16 18:50:53

Hier ook beetje bij beetje inpakken en wassen morgen strijken en verder opruimen we vertrekken pas 9 uur avonds daar hebben we taxi ik denk voor mij de eerste dagen even wat rustigen nog niet helemaal opgeknapt maar dat komt daar wel gr de volgend bericht komt van mij oook uit Spanje gr

Marielouis 2020-02-16 19:18:51

@Mirjam, de 2 peren wogen samen 1,2kg 🙃 @Marielouise, veel beterschap. Als je eenmaal in Spanje komt zul je weer snel opknappen. Goede reis en een veilige vlucht.

Fritsellen 2020-02-16 19:31:14

Nou de sinasappel en citroenne hebben een hele dikke schil en weinig sap

Henriette Timmermans 2020-02-16 21:39:39

@Henriëtte, dat klopt maar die peren hebben dezelfde schil zoals we die thuis in Nederland kennen.