Niet alleen vreemde Fransozen maar ook vreemde Nederlanders.

Frankrijk, Felletin

Vanmorgen waren we wat aan de late kant omdat we nog even wilden douchen en servicen. We zaten net nog even te keuvelen bij een kop koffie toen er een af andere camper-piraat de CP op kwam sjesen. Niet te geloven. De camper reed van links naar rechts, door kuilen en over hobbels met een flinke snelheid en tussen de hobbels door sloeg steeds de motor af dus weer opnieuw starten, gaspedaal in, over een hobbel, motor uit. Weer starten, met een vaart door een kuil en hupsakee de motor weer uit en weer starten en dat herhaalde zich een keer of 5. Gelukkig stonden we maar met 2 campers dus plaats in overvloed om met hoge snelheid over het terrein te scheuren.

Frits zijn commentaar was meteen, "Dat is een vrouw. Die kan niet schakelen." Natuurlijk sputterde ik meteen tegen "Nee hoor. Ik zie een man en die is alleen. Die camper deugt niet want ik hoor een vreemd geluid aan de motor en zie allemaal zwarte rook uit de knalpijp komen." Zo gokten we nog even door tot de camper plotseling stil bleef staan net naast een lantarenpaal. Fffffff dat ging maar net goed. Na een tijdje ging de camper deur open en wij keken met spanning wie daar uit ging komen. Als eerste kwamen 3 witte katten naar buiten die meteen alle kanten op liepen en daar achteraan kwam een vrouw. Ze was nogal stevig en kordaat. Frits had dus gewonnen en ik maar een heeeeeeel klein beetje hahaha.

Onze katten vrouw ging eerst de boel eens bekijken met beidde handen in de zij, een goede dag naar ons kon er niet vanaf. Ach ja, moet ze zelf weten. Ze was misschien wel moe.
Ze liep naar de stroompaal en bekeek hem eens. Die had ze vast nodig want er kwam een lang snoer uit haar camper. Stekker erin, hupakee. Maar ach, iets ging niet goed want ze ging weer opnieuw de stroompaal bekijken, rammelde eens aan de stekker, ging weer naar binnen maar volgens mij geen stroom. Na de stroompaal weer bekeken te hebben eerst van een afstandje en daarna van dichtbij kwam ze parmantig onze kant op lopen. Frits moest ze hebben. Of hij wist hoe de stroompaal werkte. "Nou nee, niet echt want wij hebben geen stroom nodig maar ik kom wel eens kijken" zei Frits en ging samen met de kattenvrouw de stroompaal bekijken. Frits duwde eens op een knop en probeerde vanalles uit maar helaas geen stroom, de paal werkte niet en onze kattenvrouw vertelde dat haar zonnepaneel of in ieder geval de verbinding naar binnen kapot was. Ze moest stroom hebben. Ergens in de buurt zou een garage bedrijf zijn die het voor haar zou repareren maar eerst moesten haar kattenkinderen een fris neusje halen. Wij zijn verder gaan opruimen en de kattenvrouw ging nadat ze even heerlijk uitgerust had, want ze had 4 uur rijden achter de kiezen, haar katten vangen door met de doos kattenbrokken te schudden en zo kon ze alle drie de katten weer vangen en in haar camper zetten. Hopelijk heeft ze nog stroom gevonden en is het euvel verholpen door het garage bedrijf.

Wij wilden eigenlijk naar een meer rijden dat ongeveer 58 km van ons verwijderd was maar na 20 km kwamen bij Felletin aan en dat zag er zo gezellig uit dat we er blijven.

We staan hier op een CP met ongeveer 15 campers. We staan ongeveer 100 meter van het gezellige centrum af. Een service station met gratis water nemen en lozen en chemisch toilet reinigen, prullebakken erbij en dat alles voor de prijs van € 0 Is dat mooi of niet?

Vanmiddag had ik een heerlijke luie lees middag. Ik onder een boom zitten die bij de camper staat heerlijk in de schaduw wat bij deze temperaturen geen luxe is.
Frits had een Intermarché ontdekt op zijn google maps op 900 meter lopen. Hij moet een nieuwe fietsenband hebben. Zijn fiets heeft een platte band en er zit me toch een groot gat in. Hij heeft geprobeerd om de band te plakken maar helaas met het oppompen springt er in de plakker zo weer een gat dus een nieuwe band is wel nodig.

Helaas was de Intermarché maar van klein formaat en had geen fietsenbanden dus maandag maar weer eens onderweg kijken of we ergens wat tegenkomen.
Morgen blijven we nog hier en gaan we het plaatsje eens goed bekijken.