Doesburg

Nederland, Doesburg

Frits was vanmorgen al vroeg uit de veren want hij wilde nog even de sticker ophalen die hij had laten maken voor op de camper. Om 9 uur ging de winkel open en dan wilde hij er toch graag zijn.
In de stalling aangekomen, eerst de auto uitgeladen zodat ik binnen de kastjes kon inruimen en Frits buiten met de sticker kon beginnen want die moest er nu natuurlijk meteen op geplakt worden.

Vanmiddag zijn in Doesburg beland. Een heel leuk stadje aan de IJssel en één van de Hanzesteden. We zijn hier al vaker geweest maar het blijft een aantrekkingskracht op ons hebben.
We staan op een camperplaats bij Camping IJsselstrand Doesburg sitecode 7997. Er zijn bij deze camping 4 plaatsen voor de campers. Wij staan hier nu als enigste en dat is heerlijk rustig, terwijl het open hoort te zijn. Het is hier best een groot complex met speeltuin en zelfs een heel kinderparadijs. We zijn hier eens geweest in een zomer en toen was het druk hoor. Terrassen vol en een heerlijke strandje. Als we hier niet mogen staan dan zullen we het vast wel horen.

Vanmiddag met onze vouwfietsen de 3 kilometer gefietst naar het centrum over mooie fietspaden en dat ging prima. Nog even en we hoeven niet meer te trappen, haha.
We moesten naar de Albert Heijn want natuurlijk hadden we weer wat vergeten. Onze Hagelslag!! en een dag beginnen zonder hagelslag is voor ons ondenkbaar dus een mooi doel om te gaan fietsen.
Ook kwamen we nog een weiland met Schotse Hooglanders. Wat een beesten zijn dat, ongelooflijk.

Het is nog niet echt warm maar met een dikke jas aan en een warme sjaal om moet het kunnen. Ook nog een rondje Doesburg gefietst. Door het plaatsje en natuurlijk langs de IJsselkade. Het was heerlijk en de fietsen ....................... zijn uitstekend bevallen. We zijn er dik tevreden over!!!!!

Enne .................... we hebben net de 1000 leden bereikt.

Bij thuiskomst bij de camper eerst de fietsen weer in de "garage" gezet en daarna een heerlijk kopje koffie gemaakt met onze Bialetti en ook daar zijn we dik tevreden over.

Fijn dat jullie fietsen zo goed bevallen en dat ze in de garage kunnen. Veel plezier langs de IJssel.

hansenchris.op.weg 2021-03-23 09:08:30

Doesburg, ook al het mosterdmuseum bezocht ? Echt heel leuk. Onze oudste zoon woont in Doesburg en wij staan daar altijd met de camper op de camperplaats bij de haven. Daar loop je zo de stad in. Ook IJsselstrand bezoeken we regelmatig, vooral bij mooi weer. Maar zoals nu is de haven ook een aanrader. Nog veel plezier deze reis.

Willy 2021-03-23 10:50:06

Laat ons raden.......... Jullie volgende plek is Ommen a/d Gelderse vecht. Even buiten Ommen vonden we dit een erg leuke plek èn een perfecte fietstocht-uitvalsbasis: https://www.campercontact.com/nl/nederland/overijssel/ommen/6794/landgoed-de-stekkenkamp. Wij moeten nog even wachten, benieuwd wat de tandarts zegt. Is hij tevreden en het gebit gerebased dan zijn we donderdag ook weer "On the Road". Fijne voortzetting!!!

Fred & Els 2021-03-23 11:40:22

Echt fijn om weer er uit te zijn het wordt lekker weer ..we gaan ook even er uit vanmiddag heb wel flinke pijn in de rug is van het zitten denk ik donderdag toch even langs bij de dokter geniet ervan

Marielouise 2021-03-23 11:59:16

@Willy, je hebt de foto's vast gezien bij een dag verder van het mosterdfabriek. Helaas was alles gesloten. @Fred & Els, fout hahaha, we zijn niet naar Ommen gegaan. Frits mag deze reis de route bepalen, hahaha. Veel succes bij de tandarts. @Marielouise, en waar gaat de reis heen? Heel veel sterkte met je pijnlijke rug. Ik weet er helaas alles van. Een Diclofenac kan soms wonderen verrichten als je wat verder wil gaan lopen.