Skagen

Denemarken, Hjorring

Een lang gekoesterde wens van mij is om naar Skagen te gaan naar Grenen en daar te beleven hoe het is als de Noordzee en de Oostzee elkaar treffen.

Het is druk met auto's en campers maar we vinden nog net 2 parkeer plaatsen.
Bij een automaat moet je inchecken met een creditcard en wordt er 150 DKR afgeschreven. Bij vertrek moet je weer uitchecken en wordt het restant weer terug geboekt naar je bank. Uiteindelijk betaal je maar 11 DKR per uur.
Eerst maken we een klim omhoog. Is het daar? Nee dus. We moeten nog een heel eind langs het strand lopen om bij de zeeën te komen. Voor degene waar dat te ver lopen voor is kan ook met de trekker gebracht worden.
Het is er een drukte van jewelste en je hoeft maar met de meute mee te lopen om op de plek te komen. Iedereen wil met met de voeten in de 2 zeeën staan. Wij natuurlijk ook.

Skagen is de noordelijkste plaats van Denemarken en ligt aan de noordoostkust van Jutland. De plaats zelf is altijd een vissersdorp geweest maar nu een mooie badplaats met leuke winkels en restaurantjes. Het wordt dan ook druk bezocht. Eerst nog even tanken in Hjorring. De diesel is in Denemarken een stuk voordeliger dan bij ons en ook dan Duitsland. Hij kost €1,20 per liter.
We wandelen door de plaats en nadat de mannen nog een ijsje hebben gehad gaat de tocht weer verder.
Onderweg komen we nog een groentekraam tegen aan de kant van de weg. Daar kunnen we vast wel wat vinden voor ons avondeten. Terwijl ik op mijn beurt sta te wachten zie ik een rekje met wel heel vreemde badslippers. Ik moest eerst goed kijken om te zien wat het moest voorstellen.
Dan weer verder naar Assens waar we willen overnachten.