Een doodgewone camperdag.......

Spanje, Benajarafe

Tja een doodgewone camperdag. Wat wil dat zeggen in ons geval.

Omdat we nu een paar dagen helemaal vrij staan gaan we maar eens even aan de slag.
Beetje poetsen, beetje opruimen, douchen, handdoeken laten drogen, haren laten drogen en dat is allemaal geen straf en met dit heerlijke Spaanse zonnetje is dat zo gebeurd allemaal.

Vanmorgen vertrok onze Franse buurman. Wij hadden hem nog nooit gezien en ook de Franse buurvrouw niet. Gisteren zaten ze de hele dag binnen tv te kijken. Deuren en ramen dicht, dikke truien aan en de bontsloffen aan tenminste dat had de Franse mijnheer. De Franse mevrouw zat alleen maar aan haar tafel met oortjes in haar oren. Soms moesten ze even de motor laten draaien i.v.m de stroom die natuurlijk op raakte met de hele dag de tv aan maar vanmorgen ging plotseling de camper deur open en zagen we de mijnheer naar buiten komen en even een rondje om de camper lopen in een slakkengangetje. Toen hij de hele ronde gelopen had ging hij weer naar binnen. Daarna ging de tv uit en de schotel omlaag. Heeee, zou hij vertrekken? Zou het mooiste plekje van de CP vrij komen?
Jaaaaaaaaaa, dus Frits meteen in actie en zo kwam het dat we verhuisden naar het mooiste plekje.

Een Duitse mijnheer vertrok ook. Hij ging weer een stukje verder vertelde hij maar de andere Duitse mijnheer en mevrouw, die ook altijd binnen zitten, die bleven net als de Duitse mijnheer met het staartje en de mevrouw met de super lange vlecht in de 4 wiel aangedreven camper met een beetje een leger uiterlijk, die camper dan.

Zo bleven wij dus met ons drietjes nog een dagje genieten en zo gebeurde het dat wij er een doodgewoon camper-dagje van maakten zodat we morgen weer fris en monter naar Malaga kunnen rijden. Ik beloof niks want de plannen kunnen zo maar weer veranderen.

En als we zo even zitten te genieten met een kop koffie is er plotseling aktie aan het strand. De vissersboten had ik al zien varen maar de vlieg-mijnheren oftewel de Deltavliegers begonnen hun motortjes te laten draaien en hupsakee daar ging eerst de ene vlieg-mijnheer de lucht in gevolgd door de tweede vlieg-mijnheer.
We waren nog maar net bekomen van het gevlieg toen we belletjes hoorden rinkelen en ja hoor, daar kwam de schaapsherder met zijn kudde schapen en geiten.
Dat is toch altijd weer leuk om te zien. De twee honden die erbij hoorden renden om de kudde heen en hielden het hele spul mooi bij elkaar en de herder, een hele moderne, liep te bellen zoals dat nu een heel bekend beeld is. Het liep allemaal op rolletjes, figuurlijk dan wel. Toen de herder uit getelefoneerd was ging hij in het gras zitten en begon aan zijn brood te knabbelen die vrouwlief vast die ochtend voor haar hardwerkende had klaar gemaakt.

Na een tijdje keerde de rust weer terug en verzonk ik in mijn leesboek. Het is weer een prachtig boek, een deel van de 7 zussen dat zich dit keer in Afrika af speelt.

Aan het eind van de middag een heerlijk potje gekookt, noodles met van alles erop en eraan en daarna nog een heerlijke avondwandeling gemaakt langs het strand.

Frits heeft geprobeerd een leuk filmpje van deze doodgewone camper-dag te maken. Het is te zien op ons youtube kanaal: FritsEllen Camperreizen.
De link zal ik hier ook even plaatsen voor het gemak enne ................. duimpje omhoog hoor en we zijn jullie weer eeuwig dankbaar en wil je onze filmpjes niet missen, druk dan op de knop abonneren en je ontvangt helemaal gratis een mail in je mailbox als er weer een nieuw filmpje is gemaakt.

We hebben ook een supper dag gehad we zouden een grote wandeling maken met kennissen kwamen we weer ander kennis tegen wandelen naar de klote terrasje weer en vanmiddag een verjaars feestje dus met de zon een supper dag

Marielouise 2020-02-24 20:57:15

Weer gans bij met leze en kieke....zuut weer top oet ! Dikke knoevel en dikke poen ! XXX

Mirjam 2020-02-24 21:08:28

@Marielouise, dat is toch wel super zo'n vakantie. Al dat spontane maakt het juist zo leuk. @Mirjam, is het weer in Maastricht meegevallen vandaag ivm de optocht?

fritsellen 2020-02-24 21:27:50

De Femilie-optoch is oetgetrokke,'t weer veel reuze mèt in vergelieking met aofgeloupe zoondag in de Groete Cortège. De vastelaovendsvereiniginge zien met wagele oetgetrokke. Op den Vriethof waor de stadsprins aonwezeg um eederein te zien. Vendaog koume alle Zate Hermeniekes bijein op den Vriethof en zalle ze allemaol door André Rieu gedirrizeerd hunne meziek laote hure. 't Weer is druug en zönneke hei.

Mirjam 2020-02-25 12:08:45

@Mirjam dat zal zeker geweldig worden ❤