Gevonden en nog veel meer .......................

Frankrijk, Saint-Jean-d'Ardières

Eigenlijk hadden we op ons plekje willen blijven staan en het dorp gaan verkennen maar hebben we niet gedaan.

Niets zo veranderlijk als een camperaar en wij al helemaal. Vanmorgen heerlijk blijven uitslapen en toen merkten we al dat het warmer en warmer werd. Het zou vandaag tegen de 30 graden worden en op ons plekje is geen ene boom te bekennen zelfs nog geen piepklein boompje dus ..................... zullen we dan toch maar de koelte opzoeken? Oké.
Maar allereerst LPG oftewel op zijn Frans GPL gaan zoeken. Er zou op 10 km afstand een Total station zijn die GPL moest hebben en verhip het was nog waar ook. Het viel Frits reuze mee dat tanken voor het eerst in het buitenland en hij had meteen de goede nippel te pakken dus we zitten weer helemaal gevuld.

Nog even een vers stokbroodje halen en daarna gaspedaal indrukken en rijden maar. We willen wat meer naar het midden van Frankrijk rijden, misschien richting Ardèche en op weg naar midden Frankrijk hadden een CP gevonden bij een wijnboer in de Beaujolais streek en die wijn vinden wij wel lekker dus waren we het er snel over eens dat dit ons doel voor vandaag zou zijn. We moeten ongeveer 90 km rijden door een mooi glooiend landschap dus echt geen straf voor ons.

We rijden door Bourg en Bresse een drukke stad die zich klaar maakt om de wielrenners van de Tour de France te verwelkomen. Ze hebben dan ook ook slingers in de straten hangen die bestaan uit wielrenner truitjes.
Het is wel een gehannes hoor om door die drukke smalle straatjes te rijden met de camper en al helemaal als er weer ergens een weg open gebroken ligt waar ze aan aan het werken zijn ffffffff. We proberen maar gewoon om uit het centrum te komen en onze navigatie gaat daarna maar op zoek hoe we verder moeten rijden. Onze navigatie kent ons onderhand wel en weet dat we wel eens goed dwars kunnen liggen.

Nog even en dan komen we aan bij onze wijnboer die midden tussen de druiven velden woont. We mogen door de poort van de boerderij naar binnen rijden en zien dan al snel een bordje met een camper erop staan en dat moeten we volgen. We komen bij een heel groot weiland waar 1 camper staat, een Duitser en hij verteld ons dat we mogen staan waar we willen. De Wijnboer is in de wijngaard aan het werk. Om 17 uur is wijn proeven in een lokaaltje en dat lokaaltje heb ik geloof ik al ontdekt op mijn wandeling hier bij de boerderij. Ik zal er een foto van plaatsen.

Ook staat hier een hele verzameling oude tractoren en een super oude Renault.

Het is hier een zalig plekje en denkelijk blijven we morgen ook nog wel hier staan denk ik maar tja wie ben ik om dat te zeggen. Het kan maar weer zo veranderen .....................

Onze Youtube link van vandaag https://youtu.be/i4LqMy5TnjA

Geweldig dat je zo kunt veranderen hier was het vanmorgen of fris maar later kwam de zon was lekker hetnog wat op balcon gezeten morgen zou het frisser zijn ,geniet ervan en van jullie wijn gr M.l en bert

Marielouise 2020-09-05 17:11:41

Niks is zoe veranderlek es Globetrotters, zie vinde hunne weeg en plek euveral, verstopt in 't greun of ope en bloet in volle zon...ze amusere ziech wel. Beter weer bij uuch es hei. Hei behuurlek frisjes, zien veer neet mie geweend nao dee hittegolf. À votre santé dao ! Fijn wiekend. XXX