Een prachtige dag.

Nederland, doetichem

Vanmorgen hebben we weer heel wat kilometers gereden en wel 22. Is dat wat of niet? We hebben vandaag nog meer gefietst, hahaha.

Frits was al vroeg uit de veren, ikke had er wat meer moeite mee vandaag. Uiteindelijk ben ik dan toch helemaal wakker geworden en na ons ontbijt zijn we dan begonnen aan die 22 km naar Ruurlo rijden.
We bivakkeren hier op een mooie camperplaats. CP Bruiler Hof. We staan hier met 2 campers en het is hier heerlijk rustig met een prachtig weids uitzicht. Alles is hier aanwezig wat je nodig hebt zelfs sanitair kun je hier voor € 3 per dag gebruiken.

We gaan eerst even in het zonnetje zitten en drinken een van onze weinige koppen koffie. Wij waren echte koffieleuten maar er kwam een kink in de kabel. Zo veel koffie wat we gewend waren mogen we niet meer van onze huisarts. Niet goed voor de bloeddruk dus genieten we van de weinige kopjes die we nog wel drinken.

We zijn van plan om naar het kasteelmuseum More te fietsen en van daaruit naar Borculo. Kasteelmuseum More ligt er prachtig bij. Op het moment is een tentoonstelling van Carel Willink (1900-1983) Wie kent hem niet.

Van hieruit fietsen we naar Borculo. Wat een mooi plaatsje is dat. Nooit geweten.
In Borculo stroomt de rivier de Berkel. De Berkel komt uit Duitsland en stroomt bij Zutphen de IJssel in. Borculo is een onderdeel van de gemeente Berkelland, letterlijk het land rondom de Berkel dus. In totaal is de Berkel 110 km lang. De Berkel is soms breed en soms smal. Sommige delen zijn slingerend en andere delen zijn ( door menselijk ingrijpen) recht als een kanaal. De Berkel was een belangrijke transportroute. Tot de spoorwegen die functie overnamen. Om hoogteverschillen in het landschap te overbruggen met een boot zijn er diverse sluizen gebouwd in de Berkel.

We wandelen langs de sluizen en over de bruggetjes. Komen langs de molen en dan kan het niet missen om langs de Olliemölle te komen die in 2020 zijn 1ste Michelin ster in de wacht sleepte maar ook de Olliemölle is gesloten. (misschien maar goed ook ;))

Wij gaan maar heel gewoon op een bankje zitten om ons broodje op te eten en wandelen weer verder.

Tegen half 4 komen we weer bij de camper terug en gaan nog even heerlijk genieten van het zonnetje.
Morgen blijven hier ook nog. Het bevalt ons goed hier.

Top zo'n mooie dag in een mooie omgeving 👍

HansenChris 2021-03-24 20:56:50

Ja hier was het ook een fijne dag Nederland zijn ook mooie plekken die we nog niet gezien hebben ,, jullie genieten van jullie fietsen fijn ,,morgen is het ook nog droog ,,het wordt beter ,,maar de Corona voorspelling is erger geworden België gaan de kappers weer dicht en wij de avond klok een uur later komt de Marokkanen weer goed uit met ramadan ,,,,het is zo dubbel alles ,,,bij de een mag alles en bij de ander weetniet ,,,zeg niet het zal nodig zijn geniet nog en tot morgen

Marielouise 2021-03-24 21:28:05

Gistere waor 't heerlek boete, hei miech ouch beijein gepak um stök te goon fitse. Noe wel pijn in mien kneeje mer 't heet miech wel good gedoon. Geneet vaan eur vekansie. XX