Geslaagd

Nederland, Malden

We hebben goed geslapen en worden uitgerust wakker. Eerst maar eens ontbijten.

Om 11 uur worden we in Schijndel verwacht dus nog tijd genoeg.
De navigatie geeft aan dat we ongeveer 7 km moeten rijden. We zijn natuurlijk te vroeg maar dat is geen probleem volgens de verkoper. We mogen al naar binnen.
Het is een mooie grote winkel waar alle modellen te zien zijn groot en klein en waar ook genoeg modellen staan om mee te kunnen proefrijden.

Eerst gaan we eens kijken naar het verschil van een 20 inch en een 24 inch fiets. Dat vinden we toch wel een heel verschil. Qua grootte en gewicht. Wij vinden ze te groot waarvoor wij ze willen gebruiken en zo komen we bij de Canter en de Scamper 20 inch, spaakwielen en sterwielen. De Canter heeft geen sterwielen en zo staan we weer te wikken en te wegen.

We gaan eens fietsen op een Canter. Of liever gezegd Frits gaat het eerst maar eens proberen want het werkt weer net iets anders dan onze grote fietsen.

Frits gaat als een tierelier en na 1 minuut is hij verdwenen.
Hij maakt zijn rondjes en probeert de hele boel uit want hij kan veel en dan ben ik aan de beurt maar ik ben daar niet zo'n held in. Ik ben meer van even de kat uit de boom kijken en dan op mijn gemak uitproberen hoe dat allemaal werkt. Ik maak een rondje op de parkeerplaats voor de winkel en ik voel dat het wel goed zit.

Het verschil tussen de twee fietsen is dat bij de Canter de accu is weggewerkt voor in het frame, de banden iets breder zijn voor een betere wegligging en ze zijn geruisloos. Nog even twijfelen we tussen de Scamper met de sterwielen en de Canter maar als we voor de Scamper met de sterwielen willen gaan dan moeten we wachten tot juni/juli want die zijn helemaal uitverkocht.

We hakken de knoop door. Het wordt de witte Canter.
We gaan samen met de vriendelijke verkopen de accessoires uitzoeken bij een kop koffie. We willen nog graag veilige sloten, tassen een veertje hier en een veertje daar enz. enz.
Maandag of dinsdag a.s. zullen ze klaar zijn en kunnen we ze ophalen. Ze hebben het razend druk met de verkoop van fietsen, We wachten geduldig af. Ze zullen ons bellen als ze klaar zijn.
Tot nu toe zijn we heel tevreden over deze winkel. Wordt vervolgd.

Vanuit Schijndel rijden we naar Malden bij Nijmegen. Het waait goed en we voelen de camper zo nu en dan helemaal wiebelen. We gaan naar Camperplaats Malden sitecode 92652. De kosten zijn €12,50 incluis water, stroom, tanken en lozen, chemisch toilet reinigen en ........ we hebben de prik-straat naast de deur alleen hebben ze geen prikken voor ons. Jammer.

We willen nog even gaan wandelen maar Frits wil eerst de broodbakmachine gaan uitproberen. We kijken hoeveel stroom er in onze accu zit want we willen eens testen of we dit op eigen kracht kunnen zonder aan de stroompaal te staan.
Alles gaat de machine in, omvormer aan en hupsakee we gaan het meemaken.

Daarna jas aan en gaan we storm trotseren. Als we over 2 uurtjes weer terug zijn moet ons broodje klaar zijn als het tenminste lukt allemaal.
En als we dan weer terug komen bij de camper en we doen de deur open dan komt er een heerlijke geur ons tegemoet van een net gebakken broodje. Dat wordt smullen en het zal zeker een blijver worden om de machine mee te nemen onderweg als we voor langere tijd weg zijn en alleen van stokbrood moeten leven. Natuurlijk is een lekker stokbrood ook niet weg maar iedere dag en dan 3 a 4 maanden lang vinden we zelf een beetje erg lang.

Frits maakt er weer een mooie video/vlog van die natuurlijk is te zien op ons YouTube kanaal: FritsEllenCamperReizen

Geweldig en mooie fietsen ,, het weer was niet te best hebben de vloer met machine onderhand genomen ,moet ook eens gebeuren ,,, we hebben ook voor 3 mei tot 7 mei geboekt in Blankenberg ,,,,,, morgen nog een heel leuke dag hopend wat beter weer

Marielouise 2021-03-11 20:03:28

๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Ludo vantongerloo 2021-03-11 20:05:33

Mooie fietsen! Heel veel fietsplezier. En dat broodje ziet er wel heel erg lekker uit. Ik kan het bijna ruiken๐Ÿ˜‰ Waar laten jullie zoโ€™n broodbakmachine. Wij nemen al een kleine Airfryer mee maar nog geen broodbakker vanwege de ruimte. Het zijn allemaal van die onhandige dingen ......

Willy 2021-03-11 20:18:50

Prachtig. We zijn benieuwd naar jullie ervaringen.

Pieter en Wil van Dee 2021-03-12 05:48:33

Proficiat met jullie nieuwe fietsen ๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘. Fijn dat jullie gemaakte brood ๐Ÿž goed bevallen is๐Ÿ†’๐Ÿ‘๐Ÿ˜‹

HansenChris 2021-03-12 10:08:08

Haha dat brood ziet er geweldig uit! Veel plezier!

Jennie Sep 2021-03-12 11:34:29

@Marielouise, goed bezig geweest hoor en mooie vooruitzichten. @Willy, de Airfryer nemen we niet meer mee. Tja het gewicht en de camper blijft moeilijk. Keuzes maken denk ik dan maar . Hij staat bij ons in de "garage" van de camper. @Hansenchris, dank je wel. Maandag gaan we de fietsen halen en natuurlijk uitproberen.