Koenigsmacker, laatste stop in Frankrijk

Frankrijk, Koenigsmacker

Vanmorgen werd ik al vroeg wakker door het getik van de regen op het dak van de camper. Volgens mij heeft het de hele nacht geregend want ik werd geregeld wakker van het getik. Beter dat het 's nachts regent dan overdag, toch.
We staan een beetje op tijd op want we willen nog een paar boodschapjes halen en daarna willen we kilometers rijden.

Na het ontbijt gaan we eerst naar de slager. Er staat al een mevrouw met kinderen buiten te wachten dus ik sluit aan. Tjonge, jonge dat duurt lang. Er mogen 2 klanten binnen en er zijn 2 mensen aan het helpen. Je denkt dan eigenlijk dat het toch snel moet gaan maar volgens mij kopen ze de hele winkel leeg. Ik sta er echt 1 kwartier te wachten eer ik binnen mag. Klanten komen hier naar buiten met zakken vol vlees en pasteien.

Ik ben snel klaar en dan gaan we verder naar de Cave voor wijn. Dat gaat lekker snel. Proeven doe ik niet want het is me veel te vroeg en dan nog even langs de bakker voor een baguette. En steeds weer word ik verbetert als ik un baguette vraag. Nu zal ik het nooit meer vergeten en de volgende keer zal ik une baguette vragen, hehe eindelijk zit het nu in mijn systeem.

Zo is het toch weer snel half 11 geworden eer we kunnen vertrekken. We rijden door en door richting Metz. Frits heeft problemen met zijn video/vlog te uploaden. In St. Hippolyte was de internet verbinding zeer slecht en kreeg hij steeds door MISLUKT.

Bij Metz even geparkeerd om te proberen maar ook daar lukt het niet, te weinig bereik. Als we aankomen op de CP zien we een stel wielrenners staan zwaaien en komen er net 2 brandweerauto's aan rijden. We zien toch geen rook. Uiteindelijk begrijpen we dat er een wielrenner was gevallen en daar een tijdje gelegen heeft toen 2 andere wielrenners hem gevonden hebben. Zij hebben 112 gebeld en zodoende kwam de brandweer. De man hebben we later in een soort ambulance binnen zien lopen dus dat lukte toen weer en zijn fiets met helm is weer opgehaald door een andere auto met een laadklep
Als we dan op onze CP zijn in Koenigsmacker hebben we alle bereik dat we nodig hebben en wordt de nieuwe video/vlog de lucht in geblazen. Frits weer helemaal blij want als dat niet wil lukken werkt dat erg frustrerend.

We staan nu aan een kanaal met een sluis en vanmiddag hebben we kunnen genieten dat er een platform met een hijskraan op door de sluis moest en zo maakte ik kennis met onze buren. Ook Nederlanders die ook op weg naar huis zijn. Als je dan praat over de Corona maatregelen in Nederland dan hoor je heel vaak dezelfde verhalen en zo nu ook weer dat in ons thuisland de maatregelen veel te soft zijn. De mensen voelen zich veel veiliger met strengere maatregelen. Nu praat ik wel over mensen die 50, 60 en 70 plus zijn.

Morgen rijden we weer verder naar Luxemburg en blijven daar nog een nachtje staan. Het is de bedoeling dat we morgen op onze nieuwe plek de camper gaan uitruimen en alles klaar maken zodat we vrijdag meteen naar de stalling kunnen rijden en onze spullen daar in de auto kunnen overhevelen.

O komen jullie weer huis waarst en nu gaat hier het weer ook slechter worden vanmiddag al wind nog geen regen een voederhuis komst knuffel

Marielouis 2020-09-23 19:42:45

Vreselijk die Fransen, spreek ook wel wat Frans , maar ook wat Italiaans. Waar ik in Italie altijd bejubeld word om mijn Italiaans(ik kneuter maar wat aan) doet eenFransman of hij je niet verstaat of verbeterd je 😖

Ina 2020-09-23 20:41:16

Valt me tegen hoor dat je niet even de wijn geproefd heb😉🥂 Alvast een fijne reis naar Luxemburg. 🍀

Wilma 2020-09-23 20:58:57

Een wijntje na het ontbijt kan toch😉, grapje. Hier in Tsjechië zie je bij het ontbijt soms mannen aan het bier. We delen je mening dat de maatregelen in NL merendeels te soft zijn. Succes met het laatste stukje van de reis.🍀👍