Valencia

Spanje, Valencia

Eigenlijk waren we op weg naar Valencia om een familiebezoekje af te leggen maar helaas is de familie, Valencia het komende weekend ontvlucht door de Fallas feesten. Oei dat wisten we niet 😲

Vanaf ons plekje kunnen we de harde knallen horen van het vuurwerk dat bijna de hele dag de lucht in wordt geschoten.

We worden wakker met een zonnetje en het geruis van de zee.
Frits maakt een heerlijk ontbijtje dat we buiten gaan oppeuzelen.
Daarna worden de fietsen startklaar gemaakt en gaan we naar Valencia.
Het is 13 km fietsen en allemaal vlakke weg dus dat is peanuts voor ons.

En dan zien we de prachtige gebouwen van Calatrava de bekende Spaanse architect. De Valenciaanse architect en ingenieur, Santiago Calatrava, is redelijk bekend in verschillende landen. Calatrava staat bekend om zijn futuristische bouwwerken die voornamelijk uit metaal, beton en glas bestaan. In Valencia heeft hij een aantal gebouwen en bruggen ontworpen die misschien wel bekend staan als dé highlights van Valencia.

Ikzelf ben echt een fan van hem en krijg er dan ook nooit genoeg van om foto's te blijven maken van deze gebouwen.
Er is net een glazenwasser bezig om al die raampjes schoon te maken. Nou, succes dan maar beste man.

We kunnen hier wel uren lopen en genieten steeds weer.

Dan lopen we de stad verder in en zien de voorbereidingen van de Fallas feesten die ieder jaar in Valencia plaatsvinden ter ere van St. Jozef.
Iedereen is druk in de weer met het maken van de poppen en het geknal van vuurwerk wordt luider en luider.
Er is ook nog markt. We boffen want een markt is altijd weer gezellig.
Uiteindelijk strijken we neer in een typisch Spaans restaurantje waar we tapas gaan eten en een cerveza drinken want daar zijn we wel aan toe.

Als we weer terug lopen naar onze fietsen en door de prachtige El Jardin del Túria lopen horen en zien we de valkparkieten.
We nemen onze fietsen weer en rijden nog even naar het grote winkelcentrum om een paar boodschappen te halen en we beginnen weer aan onze terugtocht van
13 km.
Het was weer een prachtige dag.