Weer een mooie route vandaag

Frankrijk, Albertville

Gisterenavond gingen we naar bed met regen en vanmorgen stonden we op met regen. Wat kan er toch veel water uit de lucht vallen. Het ging de hele nacht maar door en de vandaag de hele dag weer tot ongeveer een uur of vier maar onze route was er niet minder mooi door.
We hebben hele smalle weggetjes gereden en veel haarspeldbochten gehad maar o zo mooi. We gingen hoog de lucht in en soms reden we zelfs door de wolken heen. Dan had je prachtige vergezichten naar beneden. Heel soms kwam er een tegenligger en dan was het uitmeten om elkaar te passeren. Zo naderden we Albertville.

We hebben een CP aan de rivier de Arly en zijn vanmiddag de trappen op gelopen naar de oude stad. Het regende goed dus de mensen die het waagden om toch een wandeling te maken waren gewapend met plu en regenjassen net als wij.
Eerst kwamen we bij het oude Chateau en van daaruit liepen we naar het sfeervolle kerkje. Zo mooi. Er was zelfs een muziekje te horen zoals je dat in Frankrijk wel eens vaker hoort in kerkjes, heel stemmig.

De terrasjes waren zo goed als leeg op het mooie pleintje van de oude stad dat mij bij mooi weer vreselijk gezellig lijkt. Een enkeling zat onder een afdakje maar echt uitnodigend was het niet.
De ene keer was het zo goed als droog om daarna weer afgewisseld te worden met de regen. Wij hebben er nog wat rond gezworven en zijn daarna de camper in gedoken. Koffie en Netflix gaat goed samen. Vanaf morgen zou het weer zich gaan beteren en daar gaan we dan maar vanuit. Zelfs nu tegen vijf uur begint er een flauw zonnetje te komen. Ik heb er alle vertrouwen in.
Er is hier voorlopig nog heel veel moois te zien voor ons.

erg gezellig en leuk om jullie te volgen en super mooi gr het uit Waalwijk

Jeanne 2020-08-30 17:08:24

Ik stuur wat zon met warmte jullie kant op, kan hier best wat minder.

Ina 2020-08-30 17:17:52

Dat ziet er weer mooi uit jammer dat de zon er niet bij is . Gr uit nieuwstadt

Jacob 2020-08-30 17:25:51

Hei de ganse daag druug gewees, roond 18.00 oor begòs 't hei te regene....wel sjieke umgeving boe geer noe zeet. Leefs en dikke poen XXX

Mirjam 2020-08-30 18:45:14

@Wij houden ons aanbevolen voor iedereen die wat zon wil sturen. Wij zullen jullie eeuwig dankbaar zijn 😍😍

fritsellen 2020-08-30 19:01:07

Jammer hier is pas tegen 5 uur regen gevallen het is nu echt triest maar na woensdag wordt het hier ook beter en thuis is er de tour de france op tv bert verveelt zich niet en ik kan eens wat in huis doen komt ook goed uit heel veel gr M.l

Marielouise 2020-08-30 19:03:37

Hallo buren. Spijtig van het weer. Wij staan tegenover jullie. Geniet nog van je rondrit.

Carine 2020-08-30 20:35:59

😂😂😂 je meent het 😂😂 morgen eens kijken waar jullie staan.

FritsEllen 2020-08-30 23:14:54

Mooi stukje Frankrijk. Hopelijk knapt het weer op. Fijne reis samen.