Naar Hindeloopen met de fiets.

Nederland, Hindeloopen

Het zonnetje doet al goed zijn best in de vroege ochtend en het belooft een mooie dag te worden.

Eerst ons ontbijtje en dan de dagelijkse werkjes afhandelen. Een paar gasten vertrekken weer maar de plekjes worden weer snel opgevuld totdat er weer "VOL" op het hek komt te staan.

We eten een beetje op tijd onze lunch-bammetjes op want we gaan met de fiets naar Hindeloopen.

Als we ongeveer 5 minuten onderweg zijn horen we in ene keer, hoeoe, hoeoe, he stop eens even!!!!!! Heeee stop even!!!!! Als jullie bekende you-tubers willen zijn moet je wel even stoppen. Het begint ons nu te dagen dat het geroep op ons is want inderdaad we zijn op youtube te zien.

Er komt een mevrouw met haar fiets aan rijden en inderdaad ze moet ons hebben. Ze kijkt altijd naar onze video's en volgt ons al een hele tijd op youtube. Ook zij heeft samen met haar man een camper en ook zij is een youtuber en zo raken we in gesprek. Gezellig. Ze heeft een allerliefste chihuahua in haar fietsmandje zitten en die mag ook altijd mee "enne als jullie mondkapjes zoeken dan moeten jullie echt even hier aan de overkant eens gaan kijken want ze hebben er van stof in allerlei kleuren. Die mevrouw maakt ze zelf en kosten maar €2,50 per stuk." Daar gaan we zeker even kijken. Het is een kranige vrouw. Haar man is ziekelijk en zij rijd met de camper. Geweldig! Binnenkort gaan ze weer vertrekken. Ze zijn ongeveer 7 maanden per jaar weg en genieten van hun camper. Hun eigen huis op wielen want als ze dat niet hadden konden ze deur nooit uit.

Wij vinden in ieder geval 2 leuke mondkapjes van stof. Je weet maar nooit of we ze nodig moeten hebben.

Het wordt een mooie fietstocht door het een echt Hollands landschap. Groene weiden met koeien en daar doorheen een mooi watertje. We zien ooievaars hoog op hun nest zitten en jonge water kipjes in het water kopje onder gaan. Zelfs een heuse windmolen komen we tegen. Al met al een mooie tocht dus.

Dan zien we de toren van de grote kerk van Hindeloopen al inde verte. We rusten nog even uit op een bankje en genieten van het uitzicht en dan weer verder.

Als we in Hindeloopen zijn fietsen we bruggetjes over en gaan door nauwe steegjes. Als we bij de grote kerk aankomen zetten we onze fietsen hier en slenteren we verder door de enige straatjes. Het IJsselmeer wordt druk bevaren door zeilboten, mooie jachten en surfers. Het is er druk. En zelfs het kleine strandje is gevuld. De meeste mensen houden zich goed aan de afstand regels. Een enkeling loopt gewoon zonder kop denk ik want die houdt nergens rekening mee.
We nemen nog een ijsje en gaan op een bankje zitten waar we over het water kunnen kijken.
Daarna slenteren we weer verder.

Op de terugweg nog even langs de bakker voor een brood en dan naar de camper waar we nog heerlijk buiten kunnen zitten.

Het was weer een mooie dag.

Weer een mooie dag gehad wij zijn er 2 keer geweest ,,,gaan jullie ook nog naar Spanje Wij wachten tot augustes met boeken ,,eerst even afwachten hoe aales verder gaat ,,geniet maar lekker van jullie vacantie gr M.l

Marielouis 2020-06-20 19:19:45

Het ziet er weer mooi uit. Jullie hebben toch wel een lekker visje gegeten?

Jacob en greet 2020-06-20 20:27:37

Sjiek Ellen en Frits. Heerlijk om weer alles te volgen. Super leuk maar ook een beetje sjloes! 😂👍😘

Jennie Sep 2020-06-21 00:47:37

Leuk jullie verslagen weer te lezen . geniet voor ons ook een beetje mee !!

jo 2020-06-21 12:35:40

@ML, van de winter hopen we zeker naar Portugal en Spanje te gaan. @Jacob en Greet, deze keer eens geen visje maar een heerlijk ijsje. @Jennie, misschien ook weer plannen klaar liggen? @Jo en Truus, we genieten ook voor jullie mee hoor.