Naar Alicante

Spanje, Alicante

Vandaag gaan we met de bus naar Alicante.
De bushalte is bij de ingang van de camperplaats. We moeten lijn 21 nemen en die zal ons tot in het centrum van Alicante brengen.
Het kaartje kost €1,45 pp . Dat is niet duur om ongeveer 6 km te reizen.

Alicante is de hoofdstad van de gelijknamige provincie Alicante. De ruim driehonderdduizend inwoners tellende stad is na Valencia de grootste stad van de Costa Blanca.

Alicante heeft een wandelboulevard waar de Ramblas in Barcelona een puntje aan kan zuigen, het strand behoort tot de beste uit de regio en de stad heeft een geweldig uitgaansleven. Komt nog eens bij dat Alicante van alle steden in Europa misschien wel één van de beste klimaten kent. Regen komt in de zomer amper voor en zelfs in de wintermaanden is het vaak nog aangenaam genoeg om overdag op een terrasje te genieten van wijn en tapas.

Als we uit de bus stappen zien we een prachtige boulevard met grote palmbomen en ontzettende dikke vijgenbomen. Eén boom is groot genoeg om een heel plein van schaduw te voorzien.

De haven ligt in het centrum aan de boulevard met prachtige jachten. En helemaal boven op de berg staat een kasteel die met een lift bereikbaar is zodat je over de stad kunt uitkijken. Helaas was de lift gesloten omdat er nogal een flinke wind stond. Pech voor ons. Natuurlijk zijn er ook de nodige kraampjes op de boulevard met allerlei snuisterijen voor de liefhebbers.
In de stad zien we een leuke kinder-straat met allemaal levensgrote paddenstoelen.

We hebben een prachtige dag gehad en moe en voldaan zoeken we weer een bushalte op om richting CP Area 7 te gaan.

Een filmpje gemaakt door Frits van deze dag van ons YouTube kanaal