Naar la Romana

Spanje, la Romana

We gaan weer vertrekken naar finca EuroPeCa in la Romana, een camperplaats meer in het binnenland. Hij is kleinschalig en voor maximaal 7 a 8 campers. De beheerders zijn Maastrichtenaren en we hebben ze leren kennen via het TV programma "Ik Vertrek"

In la Romana bij de Bodega waar we zeker zullen gaan inkopen moeten we rechtsaf heeft Caroline ons geschreven en dan komen we bij de CP EuroPeCa uit.
We zijn een beetje vroeg en we worden rondgeleid door Frank een mede camperaar die hier vele maanden per jaar aanwezig is.
Het ziet er allemaal prima uit. Er staat een grote bak met geplukte sinaasappels bij de "leugenbank" waar iedereen uit mag graaien net als een bak met verse eieren waar je eieren uit mag nemen en waarvoor je dan een kleine bijdrage in een potje doet voor voer voor de kippen. Onze eerste echte Spaanse finca.

We krijgen voor 1 dag een plekje naast de "leugenbank" omdat de CP vol staat en morgen er iemand zal vertrekken.
Ons nieuwe plekje is een mooi plekje naast een bloeiende amandel boom.
Iedere dag behalve op zondag is er om 16 uur Happy Hour en dat is reuze gezellig.

Wijn en bier vloeien rijkelijk en uiteindelijk komt de schaal met fricandellen rond en dat smaakt, mmmmmmm.