Mooi Uzerche

Frankrijk, Uzerche

Ik zal beginnen met antwoorden op reacties van gisteren.
@Marie-Louise, gelukkig hebben we tot nu toe nog goed kunnen slapen in de camper en viel de temperatuur reuze mee omdat we de dakramen helemaal open hadden staan.
@Willy, de camping was ook wel erg mooi maar er zaten een boel haken en ogen aan onder ons gezegd. Vanmorgen vonden we een briefje op de camper van de eigenaar dat hij mijn review had gelezen bij de Camper Contact. Met deze tekst: Het zwembad lag achter het huis. Hij had het vergeten te zeggen, dus bij deze.
@Annemie, wat heerlijk dat jullie bijna vertrekken. Jullie zijn ook al zo lang niet meer bij de familie geweest. Geniet ervan hoor!!!!!!!!! Claudia zal al wel een hele dame zijn geworden.
@Mirjam, bij jullie in Maastricht ook de nodige druppels gevallen hoorde ik. Het is nu in ieder geval niet meer zo benauwd en daarbij de overwinning van Max vandaag, je dag kan niet meer stuk.
@Jo, twee jaar geleden zijn wij in Orardour sur Glane geweest, geweldig. De mensen fluisterden er uit respect voor wat zich daar heeft afgespeeld. Ik heb zelfs later het boek gelezen: het meisje uit Oradour. Prachtig!!!!!!! Jammer dat jullie dinsdag a.s. nog niet in op de plek van bestemming zijn. We zijn zo langzaam mogelijk naar het zuiden gegaan om jullie te kunnen ontmoeten, helaas. Het gaat voor ons te lang duren. Komt nog wel een andere keer.
  • --------------------------------------------------------------

Vanmorgen zijn we na een heerlijke warme douche weer verder gereden richting Spanje. We hebben alle weer typen gehad die bestaan op sneeuw en ijzel na. Uiteindelijk zijn we beland in het prachtige Uzerche. En we hadden geluk want het was droog en de zon scheen zelfs.
Uzerche ligt in het departement Corrèze en staat bekend als een van de mooiste plaatsjes in de regio Limousin. Het plaatsje ligt aan de rivier de Vézère, op een hoge rots. het plaatsje wordt ook wel de ‘parel van de Limousin’ genoemd.
Volgens sommige geschiedkundigen is de naam Uzerche afgeleid van Uzercodunum, een Gallische stad die in het jaar 51 voor Christus werd belegerd en veroverd door de Romeinse troepen onder aanvoering van Keizer Julius Caesar.
Ik zal jullie verdere geschiedenisverhalen besparen maar dat het een oud stadje is kun je wel zien aan de prachtige oude gebouwen met torentjes zoals op kastelen.
De foto's zien jullie hier.

Morgen gaan we weer verder en gaan we kilometers maken. We gaan niet meer binnendoor maar zullen ook snelwegen nemen. Ons eerste doel is San Sebastian in Noord Spanje en dat is nog een dikke 400 km. Of we dat gaan halen geen idee. Dat horen jullie morgen weer.

't Daak is hei nog zjus dao op blieve ligke, wat 'n rees, neet good veur de rikketik, es 't seizoen zoe weijer get euverleef iech 't neet bij wijze vaan spreke, grandioos. Mèr genòg euver de euverwinning vaan Max, wat 'n prachteg pläötske is dat boe geer noe zeet. Die kestiele zien dat woeninge die dao in gebouwd zien of ? En daan die roezer bij de hoezer. Magnefiek. Gooj reis mörge nao San Sebastian en behawwe aonkoms, hopelek neet zoe wisselend weer met rije es vendaog. Dikke poen vaanoet Mestreech XXX

Mirjam 2021-06-20 17:56:54

Weer een heel mooi stadje maar morgen de snelweg is ook fijner voor door tetrekken sneller,,wens jullie een goede reis verder hier is het nog warm geweest vandaag het zou morgen afgekoeld zijn gr tot morgen

Marielouise 2021-06-20 18:35:29

Bedankt voor je reactie, ja na bijna 16 maanden is het nu tijd voor ons weer te zien, voor jullie weer goede reis naar het zuiden.

Annemie 2021-06-20 19:52:26

Leuke foto's van Uzerche.

HansenChris 2021-06-21 18:22:28

Wij waren in 2012 in Noord Spanje en Portugal. Staan ook leuke plekjes bij op mijn eigen site opstapmetdecamper.nl Kijken bij Portugal, wij kwamen vaN zuid naar noord, leuke reis er staan ook GPS bij. Maar misschien had je het al gezien/gevonden op internet. Veel plezier.