Adra

Spanje, Adra

Vanmorgen werden we wakker met, hoe kan het ook anders, een stralende zon. Het beloofd een mooie dag te worden zonder wind en veel zon dus de korte broek kan meteen al aan.
Eerst rijden we naar Abdera want we hebben gezien dat daar een service plaats is bij een tankstation en dat hebben we nodig. Het is 68 km rijden over de A7. We komen langs prachtige landschappen. Bergen die met groen zijn bedekt en daar tussenin liggen beneden aan het strand kleine dorpjes aan de zee. We zijn nog niet lang onder weg of de eerste plastic kassen zijn al te zien. Zo jammer. Het worden er snel al meer en meer. Het wordt hier dan ook niet voor niets "Costa Plastica" genoemd. Toen we dit het vorig jaar voor het eerst zagen wisten we niet wat we zagen en dan te weten dat deze vol staan met tomaten voor vooral Nederland. Er is zelfs een film van gemaakt en te zien bij Netflix, La Plastica del mare. We hebben hem gezien en we vonden hem zeker de moeite waard nadat we hier hadden rond gereden.

We krijgen hier ook weer met veel tunnels te maken die het mogelijk maken om door de rotsen heen te kunnen rijden. Zo komen we dan uiteindelijk aan in Abdera en hebben ons service station snel gevonden.
Het is hier prima geregeld. Er kunnen twee campers tegelijk lozen en water tanken en er staan zelfs wasmachines zodat je ondertussen een was kunt laten draaien. Heb je nog tijd over dan kun je ook nog bij de Carrefour je boodschappen doen tegen die tijd is je was wel klaar en kun je weer verder.

Terwijl Frits druk aan het werk is raak ik aan de praat met de Nederlandse mevrouw die bij de tweede camper hoort die ook aan het servicen is. Waar komen we nu vandaan en waar gaan we heen. Zo gaan die gesprekken meestal. Ze vertelt me dat zij naar Adra gaan en dat daar aan de zee een CP is, of hij mooi is dat weet ze niet maar ze gaan er eens kijken. Ieder gaat weer zijn weg en Frits en ik gaan ook eens kijken in de app waar wij nu heen gaan.
Zullen we eens kijken hoe het in Adra is? Oke gaan we doen.

Het is inderdaad een heerlijk plekje aan zee. We blijven hier staan. Daar komen de mensen die we bij het service station ontmoette ook al aan.
We halen onze stoelen te voorschijn en gaan genieten.

Alles is weer dik voor elkaar. Schoon water, lege vuilwater-tank, schoon toilette cassette en de belasting-aangifte de deur uit dus we mogen nu weer luieren.
Ik maak heerlijke broodjes zalm met een koel glas water met citroen in en dat smaakt.

In de namiddag maken we nog een wandeling in de omgeving en het valt ons weer op dat er zoveel wordt gedaan voor de mensen hier. Bij de strand douche zien we zelfs een douche met een zitje voor de minder validen. We komen trim toestellen tegen die Frits even moet testen en een prachtige speeltuin. We wandelen naar boven naar de vuurtoren en kunnen onze camper in de verte zien staan.

We blijven hier nog even staan want er is hier weer genoeg te beleven voor ons.

Ons YouTube filmpje staat ook weer online.

Onze Drone vlucht bij ons plekje. Ook te zien bij ons YouTube kanaal.

Weer een prachtig stadje of stad mooi en vooral met mooi weer dat valt hier tegen ,,,geniet maar lekker kijk weer uit naar het volgend verhaal gr M.l

Marielouise 2020-03-04 21:08:19

Wat een leuk reis verslag,Spanje is zo mooi.

Jossette 2020-03-04 21:29:39

@Spanje is een heerlijk land en klimaat is heerlijk.

fritsellen 2020-03-04 22:01:09

Dat zuut der weer allemaol sjiek en sjoen oet....de camper weer pico bello en de Nederlandse belasting ouch weer blij gemaak. Zit hei mèt te genete met 'n big smile. Dikke knoevel en dikke poen XXX

Mirjam 2020-03-05 09:16:27

Ziet er weer prachtig uit, hopelijk kunnen wij binnenkort ook weer gaan naar Spanje. Geniet maar lekker verder, kus uit Lanaken.

annemie 2020-03-05 16:14:15

@Annemie, heerlijk. Kom maar snel.