Onze eerste klussen geklaard.

Nederland, lettele

Vanmorgen waren we lekker vroeg klaar zodat we op tijd konden vertrekken. Op het laatste moment toch besloten om de fietsen mee te nemen. Of we ze gebruiken is een ander verhaal want we zijn uiteindelijk op "werk vakantie". Wie weet komt er nog een moment dat we ook nog even heerlijk kunnen fietsen door de mooie omgeving

Dus eerst de fietsen achter op de auto en weer een boel bagage bij elkaar gesprokkeld. Iedere keer nemen we ons voor om deze keer eens niet zoveel mee te nemen maar als we op het punt staan om te vertrekken dan hebben we weer heel wat verzameld, tenminste ikke dan. Frits rekent alles meteen om in kilo's want geloof me dat het er heel wat zijn. We hebben dat toch allemaal nodig, breng ik dan in. Uiteindelijk proppen we het allemaal in de auto en zo gaan we dan op weg naar de stalling.

Fietsen van de auto op de camper, de inhoud van de koelkast thuis wordt verplaatst naar de koelkast van de camper, enz enz. Zo zijn we dan weer snel een uurtje verder.
Dan nog even langs de wasstraat waar de camper van 3 maanden stof wordt ontdaan want tjonge, tjonge wat een stof.

En dan tegen 12 uur rijden we dan eindelijk de snelweg op. Het is druk op de snelweg. Veel vrachtauto's, heel veel en ook veel campers en caravans. Het vakantie verkeer begint weer aardig op gang te komen.

Bij Nijmegen komen we in een file terecht. Wat een drukte.

We maken nog even een stop onderweg om een salade te eten ( is misschien wat gezonder voor ons) en dan weer verder richting Lettele waar we naar De Brandkoele gaan. Het is een CP die pas 2 maanden open is en wordt gerund door een aardige boer en zijn boerin. Ze zijn nog jong en heel hulpvaardig. Alles is aanwezig op de CP van wasmachine tot informatie map. De CP kost €12,50 incluis stroom dus een mooie prijs. Het sanitair gebouw is gesloten maar geen nood want sanitair hebben we zelf aan boord.

Onze kookplaat is weer van een 2 pits naar een 3 pits gepromoveerd, jippie. Frits heeft de kookplaat eens los gemaakt en eens hier geduwd en eens daar geduwd maar kon niks vinden en raad eens ............. toen de boel weer vast zat deed hij het weer.

Ons water blijft nu ook weer in de tank want owee, owee het was weer verdwenen. Een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen ....... was het toch ............

We hebben heerlijk buiten gegeten en daarna kregen we bezoek van een alleraardigste vriend van Frits. Ze hadden elkaar in geen 20 jaar meer gezien. Heerlijk zitten babbelen en nu mijn verslagje maken heerlijk buiten met uitzicht op de weilanden, een glaasje wijn erbij, dadelijk een kaarsje aan. Wat wil een mens nog meer.

Leuk jullie verslag te lezen en fijn dat je weer 3 pitten hebt. Geniet van het prachtige landschap rondom de IJssel en van het Salland.

HansenChris 2020-06-13 08:55:22

Heerlijk weer iets te horen van jullie geniet ervan het weer is goed ,,,hebben jullie gisteravond ook onweer gehad ,,,,,gr M.l

Marielouise 2020-06-13 09:18:48

We gaan jullie weer volgen. Alleen op "werkvakantie" begrijpen wij niet goed. Hebben we wat gemist ? De leuke CP komen weer in ons balboekje. Veel plezier - Pieter en Wil van Dee

Pieter en Wil van Dee 2020-06-13 10:07:24

Leuk om weer iets te horen en te volgen,waarom is dit een werkvakantie, lijkt toch niet op werken, je moet alleen genieten.

Annemie 2020-06-13 10:13:26

@ ML Gisterenavond hebben wij geen onweer gehad en hebben we heerlijk buiten kunnen genieten van de avond. Onze "werkvakantie" Annemie, bestaat uit klusjes. Een nieuwe huishoudaccu plaatsen, de kookplaat nakijken. Je kunt ons volgen op you tube dan zie je die arme Frits aan het werk of kijk maar eens bij www.fritsellen.com onze nieuwe website,daar vind je alles bijelkaar. @Pieter en Wil, we kunnen jullie deze CP zeker aanbevelen. Heerlijk rustig, mooie fietsomgeving en alles bij de hand.

Fritsellen 2020-06-13 11:00:29

Heerlijk weer op pad, lekker klussen en genieten groetjes van Koos en Annet