De grens

Duitsland, Nordfriesland

We maken een mooie tocht door het noorden van Duitsland en we zien hier heel wat windmolens. Voor de grens met Denemarken tanken we nog want in Denemarken moet alles schrikbarend duur zijn. En dan passeren we de grens in Tønder.

De prijzen zijn nog even heel verwarrend voor ons. Hier betalen ze niet met Euro's maar met Deense Kronen dus maar even van de grote weg af op zoek naar een pinautomaat die we vinden in Bredebro.
Dan verder naar het eiland Rømø. Om op het eiland te komen rijd je over een lange dam in zee. Het eiland is 130 vierkante kilometer groot.

We gaan hier naar Oasen Rømø., een mooie CP en die zijn hier prima verzorgd en alles wat een camperaar nodig heeft is hier te vinden.

We blijven een paar dagen.
Vandaag maken we nog een fietstochtje door de omgeving en zien sprookjesachtige huisjes met rieten daken en bedekt met klimrozen. We komen langs mooie winkels en dan zien we daar het Sønderstrand. Het bekende en breedste zandstrand van Europa waar je met je camper zo maar op kunt rijden. Dit prachtige strand staat in ieder geval bekend bij kitebuggy-liefhebbers. Er is namelijk altijd veel wind.
We gaan hier zeker een kijkje nemen.