Vertrek uit la Romana

Spanje, velez rubio

Vanmorgen na ons ontbijt de laatste dingetjes opgeruimd bij de camper en daarna van iedereen afscheid genomen. Wat hebben we toch allemaal weer lieve mensen leren kennen bij Europeca. Dank jullie wel dat we jullie mochten leren kennen en voor de mooie tijd in la Romana. We hebben heel wat afgeknuffeld en facebook accounts en Polarsteps accounts uitgewisseld. Wie weet komen we ons ergens onderweg weer tegen en als dat niet wil lukken spreken we ergens af in België of Nederland.

Nadat iedereen ons uitgezwaaid had zijn we eerst nog even langs de Bodega gereden om wat wijn in te slaan. Zo kunnen we voorlopig nog na genieten van de heerlijk la Romana wijntjes.

Onze tocht verliep voorspoedig. Eigenlijk reden we teveel snelweg voor ons gevoel en dat gaan we dus ook niet meer doen. We zijn via Murcia, Totana en Lorca gereden en toen zagen we de bergen voor ons. Groot en woest.
Nadat we Lorca voorbij waren zijn we de snelweg afgereden en via de N 92 verder gegaan. Daar raakte onze navigatie in de war en stuurde ons terug. Stom ding, dus na
6 km weer draaien en de weg verder door gereden tot Vélez-Rubio, een alleraardigste echte Andalusische plaats met allemaal witte huisjes tegen een berg aan. We zien hier bijna alleen maar amandelbomen die nog helemaal roze zijn van de bloesem.

De gratis CP, sitecode 10728, ligt op ongeveer 900 meter hoogte en is 500 m op loopafstand van het centrum af.

We zoeken een plekje onder een boom om ons broodje op te eten en gaan dan het mooie plaatsje eens verkennen. De oude huisjes en de smalle steile straatjes hebben wel wat. De tijd heeft hier stil gestaan. Het is een warme dag vandaag en we gaan een heerlijke koele cerveza drinken op een terrasje en daarna weer verder.

Het is weer een dag met een gouden randje vandaag.

Ons filmpje staat ook weer online op YouTube.

Weer helemaal bij en een pracht plekje gevonden.

Geke 2020-02-17 17:21:38

Good nui stekkie gevoonde dus....zuut prachteg oet op de foto's ! Dao ouch carnaval in petto of ? Hei weer zitte te genete vaan eur verhaol....geer lekker genete dao ! Knoevel en dikke poen XXX

Mirjam 2020-02-17 17:49:44

๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘‹๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Fred & Els 2020-02-17 19:54:55

@Mirjam, carnaval is een katholiek feest en zo ook in Spanje. De verkleed pakjes hangen in de winkels.

fritsellen 2020-02-17 19:59:23

Leuk zo'n reisverslag. Ik beloof je niet om elke keer te lezen, maar deze link zag ik toevallig wel. Lekker genieten jullie samen.

Hinke 2020-02-17 21:52:58

@Hinke, fijn dat je weer een beetje je weg kan vinden. Leuk om je hier te zien.

Fritsellen 2020-02-17 22:29:09

Prachtige plaatsjes, er hoeft bijna geen verhaal bij, alles beleven is genoeg, en dan nog een lekker wijntje en een fijn zonnetje. Blijf maar genieten en misschien ook nog een beetje carnaval. Lieve groetjes van ons tweeen.

Annemie 2020-02-18 09:41:36

Wat een leuk plaatsje gezellig

Marielouise 2020-02-18 14:41:54

Prachtig weer ik ben ook gek op die smalle straatjes,...