Op verkenning in Albertville

Frankrijk, Albertville

We hebben hier heerlijk geslapen. Lekker rustige omgeving.

Vanmorgen eerst kennis gemaakt met Carine, onze Belgische over-buurtjes. Wat leuk!! Carine volgt ons al een hele poos op YouTube dus eigenlijk kende ze ons al een beetje. We hebben even heerlijk gebabbeld. Dat is vaak het leuke van camper-en. Je leert allerlei mensen kennen. Je wisselt ervaringen uit, geeft tips en wijst elkaar op mooie plekjes waar je met de camper kan staan. Carine was op weg naar Pisa maar owee die regen de afgelopen dagen. Ze zaten in dubio net als zovelen op het moment.

Gelukkig hebben we vandaag meer geluk gehad met het weer. Het bleef droog en er kwam zelfs een zon, hiep, hiep, hoera!!!!

Vanmorgen zijn we eerst de berg hier afgelopen naar het centrum. Het is maar een klein stukje maar toch, het blijft een berg die nogal steil is dus de wandelschoenen aan. We moesten een paar boodschapjes niet teveel want ze moeten in de rugzak passen. Slepen gaan we nu niet aan beginnen want als we eenmaal die berg af zijn dan moeten we er ook weer op en dan met een zware boodschappentas ........................... nee dus. Morgen willen we weer verder gaan en dan rijden we wel even langs een Intermarche of een Super-U. Het moet een van die twee zijn want we moeten LPG tanken of te wel GPL in het frans.

We liepen dus de berg af, de brug over en belanden in het centrum. Een heel leuk centrum met leuke winkeltjes met mooie geveltjes. Frits bofte maar ik had pech. De winkels waren GESLOTEN!!!! De hele maandag nog wel. Het enigste voordeel was dat het nu ook niet druk was en wij heerlijk konden rondlopen. De supermarkt was wel open maar eerst even een heerlijke wandeling gemaakt.

Op het mooie Europaplein gekomen hadden we een mooi uitzicht op de middeleeuwse stad Conflans. Wat gezellig is het hier. Zo gezellig dat we besluiten om er op een terrasje neer te strijken en een hapje te eten. Ook hier houdt iedereen zich mooi aan de afstanden van 1,5 meter en iedereen doet meteen een mondkapje voor om naar zijn tafeltje te lopen. Te gek toch dat ze in Nederland hier zoveel problemen over maken. Wij voelen ons hier heel veilig bij.

Nadat we geluncht hebben eerst naar de supermarkt om een paar boodschappen te doen en daarna ................... berg op.

Thuis gekomen bij de camper even op een bankje uitgepuft en daarna een paar huishoudelijke klusjes gedaan. Moet ook gebeuren en daarna meteen maar even douchen en weer terug op ons bankje onze nieuwe Nederlandse buren te verwelkomen.

Als we weer een beetje zijn uit gerust lopen we nog even naar de overkant waar een allermooist kerkhof is. Daar moet ik zeker even een kijkje nemen.

Jullie zijn weer on toer in Frankrijk en jullie zien weer veel, maar heb een vraagje waar is de DJI mini gebleven zie er geen beelden meer van. Maar verders nog veel plezier in de Frans.

R Boogaers 2020-09-01 14:01:32

@Morgen wilden we toevallig onze drone weer laten vliegen. We staan nu op 1500 m hoogte en het waait een beetje te veel. Dus duimen dat het morgen wel kan.