Het meer van Annecy

Frankrijk, Annecy

Vanmorgen nog even van het stuwmeer van Vouglans genoten zonder regen en daarna de motoren weer gestart richting Albertville met een onderbreking in Annecy.

Het werd een mooie tocht door allerlei kleine dorpjes en heel veel haarspeldbochten. We kwamen een klein stukje langs de route des Sapins waar ik nog nooit van gehoord had dus even opgezocht. Het is de dennen route (zilversparren) door de Montagnes du Jura. De tocht is 42 km lang en gaat door de mooiste bossen van het Jura gebergte maar wij gaan deze route nu niet rijden want wij willen naar het meer van Annecy.
Het weer is droog maar de zon wil zich niet laten zien, jammer want dan ziet er alles er een stuk vriendelijker uit.

We hebben een CP op het oog die altijd vol staat volgens onze app, bij het meer en dichtbij het centrum, Aire de Camping Car Colmyr. Er zijn maar 10 plaatsen maar op het veld naast de CP staan meestal nog wel zo'n 40 campers. We gaan eens kijken of er voor ons een plaatsje vrij is en ja hoor. We hebben geluk als we tegen 13.15 uur aankomen. Er is nog een plaatsje vrij voor ons. Tussen de bomen maar een aardige Fransman zegt ons naast hem te komen staan in verband met de schotel ontvangst van de tv. Dat gaan we dus maar doen en als de camper staat steken we de straat over en lopen langs het meer naar het centrum.
Er is ook nog een kunstmarkt in de haven. Heel gezellig maar wel veel mensen dus mondkapjes op. Dan het centrum in met zijn mooie scheve en gekleurde huizen en het vele water met zijn mooie bruggen die vol met bloemen-manden hangen.

Het centrum is een en al restaurantjes die bijna uitpuilen en iedereen zit en loopt door elkaar wel met mondkapjes op. We lopen er een heel klein stukje doorheen en gaan weer snel richting strand waar het weer heerlijk rustig is. Die drukte is niks voor ons en nu in deze tijd al helemaal niet. Maar ondanks de drukte moet ik zeggen dat Annecy een mooie plaats is en zeker een bezoek waard is.

Wij gaan na onze fikse wandeling, want ja voor ons was dit een fikse wandeling met zijn dik 8500 stappen, lekker in de camper met koffie en gebak. De druppels beginnen buiten weer te vallen en we zijn net op tijd weer thuis. We gaan wat knutselen met onze filmpjes en foto's.

Ondanks de regen af en toe, ziet het er fantastisch uit. Gewoon genieten.

EdGerdieopreis 2020-08-29 17:58:01

Oondanks 't grijze weer dao, zuut 't der hiel fleureg en kleureg oet....geneet dervaan. XXX

Mirjam 2020-08-29 18:04:50

Jullie zitten in een prachtige omgeving, eerst lac des Vouglans en nu bij lac d'Annecy. Geniet er van.

hansenchris 2020-08-29 18:24:26

Ik zag dat het vandaag veel regent in Frankrijk. Ik heb de hele middag naar de Tour de France zitten kijken. Maar na regen komt zonneschijn. En is het in de camper heel gezellig. Xx

Ma Hellwig Jansen 2020-08-29 18:41:35

wij hebben het nog steeds erg warm en na Igoumenitsa zien we op straat nog nauwelijks mondkapjes, wel in winkels, restaurantbediening

Ina 2020-08-29 19:03:43

Veel plezier nog verder.

Anja 2020-08-29 19:08:03

Ik had jullie al gemist ,,maar jammer van het weer ,lijkt mij wel een mooi plaatsje amuseer jullie nog wij zijn weer in maastricht maar gaan 14 september weer naar oost Zaan groetjes

Marielouise 2020-08-29 19:19:16

Ondanks de regen nu vervelen we ons niet. Het is hier een prachtige omgeving en we hebben regenjassen .........

@Fritsellen 2020-08-29 19:42:47

👍👍👍 geniet van al dat moois!🇲🇫

Angèle 2020-08-29 21:02:28

Wij wachten nog met camperen, maar hopen in het najaar weer richting Portugal te gaan om de winter te ontwijken. Duimen dat de corona-gekte hier geen stokje voor steekt! Heel fijne en veilige voortzetting gewenst!

Els.en.Fred.reizen.als.hobby 2020-08-30 10:07:32

Ondanks het sombere weer ziet het er prachtig uit daar. En je ziet tenmininste weer eens wat anders he! Met regenjassen vermaak je je overal ! Veel plezier

Jovita 2020-08-30 12:07:46

Sorry tenminste bedoel ik natuurlijk

Jovita 2020-08-30 12:08:54

Mooie reis die jullie maken