Weer een mooie dag

Spanje, Barrio Cuevas, San Anton, 20, 03669 La Romana, Alicante,

Vanmorgen was het nog een beetje frisjes dus de kachel eventjes aan en dat was wel aangenaam. Na het ontbijt even een korte poetsgang gemaakt door de camper samen met Frits. Stoffen, stofzuigen enz. Als alles dan weer netjes is dan gaan we op pad naar het dorp om een paar boodschapjes te halen.
We maken er een mooie wandel route van.

Eerst even pinnen bij de bank. Het is er best druk maar wij boffen dat we alleen de pinautomaat nodig hebben en dat gaat lekker snel. Dan naar de supermarkt de Hyperber. Het is eigenlijk de enigste goede supermarkt hier maar we worden er altijd goed geholpen en ze hebben alles wat we nodig hebben alleen aan die kassa fffffffffffffffff. Wat kunnen er toch mensen zijn die alles vreselijk op hun gemak doen.

De Spaanse dames voor ons in de rij voor de kassa zijn druk in gesprek en hebben alle tijd. De kassière mengt zich zo nu en dan ook in het gesprek en moet alles zelf inpakken in plastic tasjes voor de dames. Of er nu 1 wachtende klant is of 20 het maakt niks uit. Tussen het inpakken door lassen ze ook pauzes is want als het gesprek te heftig wordt dan worden de ledematen ook ingezet. Armen en benen beginnen te bewegen en al die gevulde plastic tasjes blijven dan gewoon staan en als al die tasjes vol zitten gaat de Spaanse dame heel op haar gemak haar handtas uitpakken om haar portemonnee te zoeken het praten gaat gewoon door met alles wat daarbij hoort. Als dan eindelijk betaald is worden de tasjes een voor een in het karretje gehesen met nog altijd zo nu en dan een ingelaste pauze om de bijpassende hand gebaren opnieuw in te lassen. Als dan uiteindelijk alles gelukt is dan is de volgende dame aan de beurt en het hele ritueel herhaalt zich weer. Ongelooflijk!!!!!! Zelf sta ik al klaar met mijn tas en pinpas zodat we weer snel verder kunnen en de andere klanten ook snel geholpen kunnen worden.

Ik zal er wel nooit aan wennen.

We gaan weer verder richting Bodega want we hebben weer nieuwe voorraad wijn nodig.
Ze hebben hier heerlijke wijnen en alles mag je proeven dus als je niet oplet kom je zingend thuis met je boodschappen want de wijn heeft hier 14,5% alcohol gehalte. Ik zag er ook heerlijke flessen olijfolie. Daar ga ik zeker de volgende keer ook even naar kijken. We waren nu lopend dus moesten we een beetje opletten hoeveel gewicht we konden dragen.

Thuisgekomen hebben we ons te goed gedaan aan de heerlijke pizza's die we hadden mee genomen.
We moesten ons nog haasten want om drie uur moesten wij weer jeu de boules spelen.

Morgen gaat de grote wedstrijd gespeeld worden. Er zijn namelijk 4 groepen gemaakt. Belgen en Nederlanders door elkaar.
Dat gaat er weer gezellig worden.

Leuk hè, boodschappen doen in Spanje.😉