Stranddag.

Spanje, Roquetas de mar

Wat hebben we het toch goed. Vanmorgen na ons late ontbijt, we waren gewoon met andere dingen bezig, met 2 stoelen op het strand gaan zitten onder de palmbomen. Dat is genieten. Er waren al meer brutale mensen die gewapend met hun stoelen en handdoeken op het strand gingen zitten. Mensen namen hun hondjes mee en die vermaakten zich ook prima.
Frits ging even pootje baden toen ik een harde slag hoorde. Ik rond kijken maar niks en toen zag ik een stuk hout in de lege stoel van Frits liggen. Was zomaar uit de palmboom gevallen. Oei die had zo maar op het hoofd van Frits kunnen vallen. Dus maar snel de stoelen een stukje verplaatst.

Het waait maar een beetje en de Drone wordt weer even de lucht in gelaten. Het lukt, hij waait niet weg en het is hier ook geen verboden gebied want als dat wel zo zijn dan wil hij niet de lucht in. Er worden weer een paar opnames gemaakt.

Tegen lunchtijd gaat Frits onze lunch maken en komt even later terug met koffie en brood met gebakken eitjes. Dat is even heerlijk smikkelen.

In de namiddag zijn we een stuk langs de boulevard gefietst naar de plaats Roquetas de Mar. De winkels waren gesloten maar de tapas tentjes en restaurantjes waren allemaal open en dat waren er heel wat. We kwamen uit bij de vissershaven en het Castillo de Santa Ana, ook bekend als Castillo de Las Roquetas. Het is een fort gebouwd tussen de 16e en 17e eeuw, dat werd gebruikt als vluchteling voor de inwoners die in de buurt van de haven woonden. Het heeft een langwerpige vorm. Bij het kasteel staat ook een vuurtoren.

Het ziet er prachtig uit. We parkeren onze fietsen en wandelen hier even rond. Er is een prachtige tuin rondom het kasteel met exotische planten.

We fietsen weer verder langs de boulevard en komen langs de typische Andalusische witte huisjes met hun vreemde moorse schoorstenen verder is er niets bijzonders meer te zien en we beginnen aan de terug tocht. We gaan nog even langs bij de Dia voor een paar flessen water en komen weer afgeladen thuis. Je hebt altijd meer nodig dan je denkt, haha. Het was wel weer een koopje. Zes flessen water van anderhalve liter, een groot pak wijn van 3 liter, brood en een groot pak nootjes. Alles bijelkaar € 11,00.

Thuis gekomen gaan we nog even op een bankje zitten voor de camper en raken nog gezellig aan de babbel met andere Nederlanders ondertussen zie ik heel in de verte een cruiseschip langs varen.

We zijn nu al een hele tijd aan het vrij kamperen en dat bevalt ons super goed. Het valt me op dat je vaak de mooiste plekjes vind. Zo nu en dan een serviceplaats opzoeken en we kunnen weer vooruit. Ook onze tv ontvangst is prima in orde met ons Joyne abonnement. We hebben het al wel meegemaakt dat mensen geen ontvangst hadden met CD. Ons zonnepaneel doet het ook prima en ook aan onze huishoudaccu hebben we meer dan genoeg alleen onze fietsen opladen geeft een probleem. Mensen geven ons als tip om een aggregaat aan te schaffen zodat we onze accu's zonder problemen kunnen opladen.
We denken er nog over na.

Frits heeft er natuurlijk weer een filmpje van gemaakt en dat zal ik later deze avond hier plaatsen en anders bij youtube je gratis abonneren en je krijgt vanzelf bericht.

De link.

Zjus alles geleze....wat zit geer dao toch gekroend zègk, ech magnefiek. Lekker temperatuurke, zönneke....gans get aanders es hei in eus naat Mestreech. Begin hei behuurlek geirriteerd te rake vaan dat slechte weer hei, weurt tied dat 't hei ouch lente geit weurde. Blijf lekker genete dao en alvast 'ne fijn en sjoen wiekend. Dikke knoevel en dikke poen XXX

Mirjam 2020-03-06 19:33:48

Was al de hele tijd aan het kijken of er nieuws was ,wat maken jullie toch mee prachtig en het weer is ook geweldig mooi geniet er samen van tot weer nieuws gr

Marielouise 2020-03-06 20:59:55

Ziet er weer mooi uit, maar hier bij ons op de CP was het het een stuk kouder tenminste de wind en die werd rond de middag nog sterker en tegen de avond ook nog regen.

R.Boogaers 2020-03-06 21:42:57

Zo leuk om jullie te volgen, ik kijk iedere dag uit naar de Blog en de filmpjes. En ik heb al wat plekken bij de favorieten gezet voor onze eerste reis naar Spanje eind van dit jaar. Groetjes Mieke

Mieke Rongen 2020-03-06 22:04:14

Wat leuk om jullie reacties te lezen. Wij hadden vandaag prachtig weer en geen druppel regen gehad.