Naar de markt

Spanje, Peniscola

Het was koud vanmorgen.
Eerst naar de douche en dat bij 3 graden buiten. Wie had dat ooit gedacht van mij? Nou ik nog niet van mezelf hoor als ik eerlijk moet zijn maar het kamperen zit me schijnbaar in het bloed. Ik doe het gewoon. Gelukkig is het sanitair gebouw heerlijk verwarmd en het water is ook heerlijk warm.

Het zonnetje schijnt en de temperatuur stijgt.

Na het ontbijt gaan we met de fiets naar Benicarlo waar de wekelijkse markt is. Het is koud op de fiets want we fietsen in de schaduw. Ik zou wel een paar handschoenen kunnen gebruiken maar laat ik die nu net niet bij me hebben en ik vertik het om er hier te gaan kopen, potverdikkie.
We zijn op zoek naar sinaasappels en dan die heerlijke dikke sinaasappels uit de streek hier. Ze smaken goddelijk. Nergens zo'n heerlijke sinaasappels dan hier in de provincie Valencia.

We komen bij een marktkraam waar een oude vrouw zit met een dikke sjaal om en nog maar een paar tandjes in haar mond. Zij gaat over het betalen, dat is meteen duidelijk. Vraag haar niet wat iets kost want je komt er niet wijs uit dus echt niet proberen. Op een gegeven moment legt ze onze sinaasappels op de weegschaal plus de paprika's en tomaten. Ze brabbelt iets onverstaanbaars en neemt het geld aan met haar handen in een paar blauwe plastic handschoenen gestoken. We krijgen een handvol geld terug en als we dan kijken wat ze geteld heeft is dan is dat €2,13. Geen geld toch.

We komen Joke en Willem nog tegen samen met Mieke en Dick die we vorig jaar hebben leren kennen. Leuk om elkaar weer te zien.

Onderweg komen we nog een paar winkeltjes tegen waar we nog wat spulletjes vinden die we nodig hebben en dan terug naar onze CP.

En dan ga ik op zoek naar Henriette op plaats 86. Henriette ken ik van haar Pindat reisverhalen (zie de reacties van gisteren) Eerst ga ik even mijn wasje doen en op de terugweg zie ik plaats 86 en daar zit Henriette met haar man.
Wat leuk om kennis met hun te maken. Als ik nu de Pindat-reisverhalen van hun lees dan heb ik er meteen een vriendelijk gezicht bij.

Het wordt een heerlijke rustige middag. Wat in de zon zitten, lezen, rommelen.

Wat hebben we het toch zwaar .................

Lieve groetjes van deMiesjes💋

T.kastrop@gmail.com 2020-01-15 18:33:30

't water leep miech oet miene moond bij 't leze vaan die heerleke navelappeleseene....'t is hei 'n straf um alles te leze hahahaha....'t leve is zwoer jao hei, neet dao ...geneet geneet geneet !!!

Mirjam 2020-01-15 18:53:04

Groetjes terug van ons Truus. Mirjam, die zien heij zoe heerlijk en ze koste bijnao niks. Oongeluiflijk. Groetjes Ellen.

fritsellen 2020-01-15 19:36:40

Leuk jullie verslagen te lezen.

Chrisenhans 2020-01-15 20:43:33

Wij volgen jullie ook met veel plezier 👍

fritsellen 2020-01-15 21:33:42

Ik genoten van jullie reis verhaal ik wist het niet van te voren nu iedere keer met heel veel animo naar jullie verhaal kijken geniet ervan nog even en dan gaan wij ook zien we ons in allicante knuffel

Marielouis Stevens-hellwig 2020-01-16 17:05:42

Leuk he Marie Louise. Zo kun je ons alvast volgen 😊 jullie nog even en dan komen jullie ook deze kant op 👍