Águilas

Spanje, Águilas

Vanmorgen kwamen Sip en Ria onze aardige Nederlandse buren, afscheid nemen. Zij gingen ook weer een stukje verder. Wie weet komen we ons ergens weer eens tegen.

Het was vanmorgen een korte route van ongeveer 50 km naar Áquilas maar een bijzonder mooie route. We reden hoog op de weg en keken zo neer op de rotsen en de zee. Hier en daar zagen we bijzonder mooie plekjes waar 3 of 4 campers stonden. Dit zijn echte droomplekjes. Goed onthouden voor een volgende keer.

Wat kom je toch vaak bijzondere mensen tegen onderweg. Als ik dan hoor hoe dapper sommige mensen zijn en niet bij de pakken blijven neer zitten. Gewoon gaan met die banaan. Ze zijn voor mij vaak een groot voorbeeld.

Maar weer verder met mijn verhaal, we kwamen weer op bekend terrein. Vorig jaar zijn we hier ook geweest. Wat is het hier toch prachtig.

Eerst even langs de Mercadona die Frits nog precies wist te liggen en mij meteen bekend voorkwam toen ik er eenmaal was.
De boodschappen meteen vanuit het karretje in de koelkast en de diepvries gestopt want het is warm vandaag.

Bij onze camperplaats Tortugamora , sitecode 74324 bij CC, aangekomen kregen we te horen dat het hier vol was maar als we even geduld hadden dan kwam er over 1 uurtje een plek vrij en konden we daar gaan staan, amigo. Oke doen we.

Terwijl ik in de camper bleef wachten ging Frits op onderzoek uit waar Annet en Koos zouden staan, onze Polarsteps vrienden. Hij had ze al snel gevonden en toen wij op onze plaats konden gaan staan heb ik zelf ook meteen kennis met hun gemaakt. Gezellig, dus ook maar even een drankje erbij.

Mijn wasmachine had ik ook gevonden maar die was voor vandaag al helemaal volgeboekt. Morgenvroeg om 11 uur mag ik.

Vanmiddag nog even naar het strand gelopen dat hier aan de CP ligt en nog even met de voeten in het water. Annet was stoer en die ging met haar badpak aan een duik wagen maar dat viel tegen. Het zeewater is nog te fris om er helemaal in te gaan.

De CP wordt gerund door een vader met zijn zoon en er wordt nog flink gewerkt hier. Gisteren hebben ze een heel stel palmbomen geplant en het terrasje aan de zee wordt ook steeds mooier. Toiletten worden nog vernieuwd dus die laten we maar even voor wat het is. We wonen in een camper en dan heb je dat allemaal zelf in huis.

Frits laat de drone nog even vliegen over het strand en kan hier op zijn gemak allerlei commando's uitproberen. Totdat hij aangeeft Battery low en dan komt droontje zomaar vanzelf naar de plek terug waar hij opgestegen is.
Je weet wel dat dat allemaal kan en moet maar je moet ook het vertrouwen leren krijgen dat het het ook zo gebeurd.
Dus weer wat drone-wijzer.