El Port de la Selva

Spanje, Gurb

Het werd gisterenavond nog druk op de CP. Tot 's avonds laat kwamen er nog Spaanse campers.
Meestal gaan de Spanjaarden zelf in de weekends kamperen en dat gaat vaak gepaard met veel lawaai net als nu.

We hebben enige Nederlandse buren in een zelfgemaakte caravan. Hun huisgenoten bestaan uit konijnen en marmotten. Ze komen ons een stuk taart brengen want ze hebben veel te veel zeggen ze. Lief toch.

Na toch een rustige nacht vertrekken we weer.
Maar voor we vertrekken maak ik schijnbaar een verkeerde beweging en schiet het me in de rug. Oef, dat is niet zo lekker en Frits moet me dan ook helpen om op mijn stoel te komen. Kussentje hier en daar, pilletje en dan moet het lukken.

We tanken nog even. En daar gaan we dan. We maken weer een mooie tocht door de bergen. En zien dat hun toppen bedekt zijn met sneeuw.

Er komen weer heel wat tunnels waar we doorheen moeten. En via slingerende weggetjes rijden we tussen de rotsen door naar El Port de la Selva. Het is er prachtig.
Het is een leuk plaatsje aan de Middellandse zee. We vinden een CP net achter de boulevard en hij is helemaal gratis zonder voorzieningen.