Een rondje Palamós

Spanje, Palamós

Gisterenavond heeft Frits zijn eerste filmpje in elkaar geknutseld met natuurlijk ook zijn eerste drone beelden. Het gaat nog niet vlekkeloos maar oefening baart kunst, toch?
Het filmpje is te zien bij youtube op ons kanaal: FritsEllen Camper Reizen

Het is misschien even zoeken naar ons en daarom vraag ik jullie om op de knop abonneren te klikken. Als we namelijk genoeg abonnees hebben dan mogen we onze eigen naam aan ons kanaal geven. Dus, duimpje omhoog en klikken op abonneren en we zijn jullie eeuwig dankbaar en houden zielsveel van jullie. Om het jullie gemakkelijk te maken plaats ik hier de link.

Vandaag hebben we een prachtige zonnige dag. Dat wordt genieten en geloof het of niet maar we zijn zelfs een beetje verbrand in ons gezicht.

Vanmorgen na het ontbijt hebben we eerst een paar huishoudelijke taken afgewerkt zoals de ramen wassen, toilet-cassette schoonmaken, water bijvullen enz. enz. en tussen het rommelen door genieten van een heerlijke kop koffie zittend in het zonnetje. Wat is dat genieten. Het werkt zoveel plezieriger met dit weer.

Tegen het middaguur gaan we met de fietsen weer naar Palamos want we willen dit eens nader gaan bekijken.
We zetten de fietsen aan de boulevard en lopen via de gezellige winkelstraatjes richting de 14de eeuwse kerk, Santa Maria de Palamos. De kerststal met een hele kerststad staat er nog net als de 3 koningen met een kribbe bij het altaar.

Het is rustig in het dorp. Toeristen zijn er bijna niet. De restaurantjes en cafeetjes zijn lichtelijk gevuld door plaatselijke bewoners.
We wandelen helemaal naar boven en komen bij het historische centrum uit en zien nog een paar mooie ruïnes van een gebouw dat ooit een klooster is geweest. We zien de mooie baai die ooit vol lag met vissersboten. Er werd hier vooral op gamba's gevist want er wordt beweerd dat de lekkerste gamba's uit Palamos komen.

Na al deze bezienwaardigheden gaan we weer terug naar de camper waar we nog even heerlijk van het zonnetje kunnen genieten.
We zetten de fietsen weer achterop de camper want morgen gaan we weer een stukje zuidelijker.

Mooie kiekjes.

Frank Breye 2020-01-11 18:37:17

Ha reizigers, zjus fèlmke bekeke gemaak door de droon vaan Frits. Ech geweldeg um te zien. Zit hei met te genete vaan alles. Wat 'n bofkoonte zeet geer toch ! Fijn um te leze dat watertenk 't good blijft hawwe ! Fijne aovend nog en gooj reis mörge weijer nao 't zuide ! XXX

Mirjam 2020-01-11 18:42:49

Hey Ellen en Frits. Leuk om te lezen dat jullie t weer naar je zin hebben. Deze plaats ook al meerdere keer bezocht. Geniet van jullie trip en de boiler aan laten anders is jullie water weer weg morgen vroeg. Groetjes

Tiny 2020-01-11 22:49:29

He Tiny, de knop staat nu goed en het water blijft binnen 😂 Wat een mop he. Jullie zullen ook binnenkort weer vertrekken. Wie weet komen we ons weer tegen hier of daar. Groetjes

fritsellen 2020-01-11 23:32:41

Geniet er maar van , maar maak ons niet al te Jaloers . Prettige rondreis XXX

Jo 2020-01-12 00:46:12

Fijne reis verder ( tikje jaloers hoor) en veel zon natuurlijk,..

Suus 2020-01-12 10:45:17

Jullie kwamen voorbij op F.B en ik ga jullie zeker volgen. Ik heb het filmpje al bekeken en me natuurlijk geabonneerd. Wij hebben ook plannen om eind dit jaar of begin 2021 die kant op te gaan. Hoe doen jullie het met tolwegen hebben jullie hier kastjes voor aangeschaft? Ik ben wel een beetje jaloers hoor als ik al dat moois voorbij zie komen Groetjes Mieke

Mieke Rongen 2020-01-12 11:19:57

Jo, we gaan ons zeker vermaken en jullie niet jaloers maken. Doe mijn best. Suus, dank je. Mieke Rongen, even antwoord op jouw vragen. In Frankrijk rijden wij nooit tolwegen behalve het viaduct van Millau. Daar gaan we via de tolweg. In Spanje hebben we de tolweg om Barcelona heen genomen. Het is anders zeker 1 uur langer reizen en je maakt een hele omweg. Bij de ANWB hebben wij een apparaatje gekocht voor de tolwegen van Frankrijk, Spanje en Portugal. Het werkt geweldig. De slagbomen gaan vanzelf open. Geen gedoe meer met geld of creditkaarten. Je hoeft je raam nog niet meer open te doen. Ik kan het je aanbevelen. Groetjes, Ellen