Puntas de Calnegre

Spanje, Puntas de Calnegre

Ontbijten buiten is een beetje te frisjes maar als we tegen 10 uur buiten komen kan de korte broek weer aan. We luieren wat en besluiten om rond 13 uur naar het dorpje te lopen via het strand.
We willen het restaurantje dat aan zee ligt uit proberen en als we aankomen zien we al veel tafeltjes bezet maar is nog een heerlijk plekje uit de wind.

Als we de menukaart krijgen zien we zoveel vreemde namen dat we kiezen voor het menu de Diaz. Zal wel goed zijn en een kan koele Sangria erbij. De beste man van het restaurantje maakt ons duidelijk dat we van ieder menu 2 dingen moeten kiezen fffffffff dat maakt het niet makkelijk als je niet weet wat het allemaal is. Paëlla en pollo snappen we wel dus die doen we dan maar en nog iets.

Eerst krijgen we een kan Sangria, dat is al helemaal goed en dan een bord met sla en brood. Oke ! We zien dat dat bij iedereen op tafel staat dus dat zal wel goed zijn.
Dan komt voor ieder van ons een bord met spaghetti carbonara. Het is heerlijk maar waar is die paëlla?
Die komt dus ook nog nadat we de spaghetti op hebben .............. Dat krijgen we nooit allemaal op. We gaan er bijna vanuit dat we 2 keer het dag menu hebben genomen.
Het smaakt overigens heerlijk allemaal maar meer dan de helft blijft liggen en wij zijn niet de enige die zoveel krijgen.
De andere eters kiezen ook nog eens voor een groot dessert fffffffffff. Wij niet meer.

Er lopen ook veel katten rond en ze komen bedelen bij de tafeltjes. Er is een man die ze steeds iets geeft en nu hebben zich een heel stel katten zich rond zijn tafeltje verzameld 😂
Het zijn zwerfkatten en het valt me op dat ze bijna allemaal een staart probleem hebben. Of er is een stuk staart weg of er zitten vreemde kronkels in die ooit ontstaan zijn door gebroken staarten denk ik.

Wij nemen nog koffie na want meer gaat echt niet meer.
Wat zitten we hier heerlijk zo in de zon aan zee op het strand en een prachtig uitzicht op de grote rots die half in zee ligt.
We maken nog een paar foto's en beginnen aan de terugweg.

FC Puntas de Calnegre is er ook 😂😂😂

Bij de camperplaats is het rustig totdat er 2 hele grote campers komen aanrijden en in vrije vakken gaan staan. O jeetje dat schiet in het verkeerde keelgat bij mensen die daar toevallig zitten genieten van het zonnetje bij hun camper. Ze zitten in ene keer in de schaduw. Er vindt een flinke woorden wisseling plaats, zeker niet voor herhaling vatbaar hier maar uiteindelijk keert de rust weder terwijl ieder op zijn plek blijft staan.

En dan hoor ik muziek ........... Viva la Spanja, wat leuk.
Het is de gasman en wij willen onze Spaanse lege gasfles omruilen voor een Repsol propaan gas fles. Dat kan hier ondanks dat wij een ander merk hebben.
Geen probleem en voor €14,95 zijn wij in het bezit van onze felbegeerde gas fles.