Cabo de Gata

Spanje, Almeria

Vanmorgen werden we wakker in het wilde westen. Mooi!!! We waren op tijd wakker dus eerst nog even douchen dan kunnen we onderweg nog even langs de service.
Gas-bus wisselen, water lozen en tanken en daarna nog diesel tanken en we zijn weer helemaal up-to-date en kunnen we er weer even tegen.

We willen naar de kust waar we vorig jaar ook zijn geweest. Het is een klein plaatsje met een kleine boulevard en een paar leuke restaurantjes, Cabo de Gata. De camper kun je kwijt bij het strand. Uitzicht op zee, kraan voor de deur. Meer hebben we niet nodig.

Cabo de Gata is een natuurpark van vulkanische oorsprong. Vorig jaar zijn we hier ook geweest en het was prachtig.
De bergketen Sierra de Gata is de grootste vulkanische rotsformatie van Spanje, met scherpe pieken en okerkleurige steile rotsen (schelpenzandformaties). Aan de kust stijgen de rotsen steil op uit zee. Ze creëren soms wel 100 m hoge, hoekige en gekartelde kliffen, welke zijn gespleten door ravijnen en geulen die leiden naar afgelegen inhammen met witte zandstranden. Voor de kust liggen tevens vele kleine, rotsachtige eilandjes en onderwater groots opgezette koraalriffen met een rijk onderwaterleven.
Maar vandaag gaan we genieten van zon en zee en een heerlijk hapje eten op het strand bij de gezellige strandtent. De tafels en stoelen staan er echt in het zand.

Eerst maken we nog een strandwandeling en daarna gaan we dan naar de strandtent.
Ze serveren er verse vis en dat willen we graag hebben alleen was de vis een beetje te vers, zeg maar half rauw en toen we de beste ober duidelijk maakte dat dat niet de bedoeling was zei hij verontschuldigend, but he is fresh. Ja fresh dat willen we wel maar niet zo fresh. Hij maakte weer excuses en nam ons bord mee. Wij knabbelden ondertussen aan de heerlijke tomaten salade en het stokbrood en stengels. De beste man kwam zich nog eens extra excuseren en serveerde ons nog een heerlijke gazpacho om het wachten prettig te laten verlopen. Later kwam ons bord weer terug en was de Red Snapper zoals wij hem lekker vinden.
Heerlijk gegeten met een koel flesje Rosé erbij en zeezicht natuurlijk.

Later nog bij de camper buiten gezeten want een mens kan er slaap van krijgen na zo'n maaltje en flesje.
Het werd een heerlijke rustige dag.

En van de cowboys e/o indianen gedroomd? Lekker zo'n visje aan het strand.👍

hansenchris 2020-03-08 19:35:32

Weer leuk nieuws lijkt mij niet zo lekker zo een verst vis ,,,, slaap lekker en morgen weer een nieuw verhaal

Marielouise 2020-03-08 21:07:14

@Hansenchris, heerlijk rustig geslapen zonder wilde cowboy dromen 🙃

Fritsellen 2020-03-08 21:24:16

Lekker huur😉

Jossette 2020-03-08 22:44:40

@Jossette, dat waor zeker lekker 🍽