Mooie omgeving

Frankrijk, ahun

We zijn weer in de lucht. Onze internet verbinding was vreselijk slecht. Ik kon nog net whats appen en mijn mail bekijken maar verder was het vreselijk slecht. We hadden gisteren wel een mooie plek aan het meer Beaumont du Lac. Het was 29 graden dus eigen dachten we er geen plaatsje meer te kunnen krijgen maar er was plaats genoeg en aan het strandje was het zo veilig als maar kan wat het aantal bezoekers betreft. De Fransen gedragen zich voorbeeldig.
We zijn niet gaan zwemmen in het meer. Vroeger deed ik dat zonder erover na te denken maar nu denk ik eerst na voor ik het water in stap. We stonden helemaal onder de bomen met een klein openingetje waardoor we net onze tv signalen konden opvangen, en dat is altijd weer fijn om even het nieuws te kijken en zoals gisterenavond naar Boer zoekt vrouw (of heet het nu anders?)

Vanmorgen zijn we weer een stukje verder gegaan, iets noordelijker. Eigenlijk hadden we weer een meer op het oog maar steeds bleven we weer ergens hangen. We moesten boodschappen en diesel en een youtube filmpje uploaden. Dus eerst vonden we een kleine Carrefour en daar deden we onze boodschappen en tankten we diesel. Tanken moet je in Frankrijk altijd bij de supermarkt doen want dat scheelt wel 25 cent per liter. Onderweg naar de Carrefour kwamen we eerst langs een service station en dus maar even de boel weer geloosd en aangevuld. Trouwens de service stations voor de campers kom je hier geregeld tegen, ongelooflijk en allemaal gratis lozen en water tanken.

Na deze stop kwam de lunch-stop en laat daar nu een goede ontvangst voor ons internet zijn dus Frits meteen aan de slag om zijn filmpje te uploaden.

We zijn er nu wel achter dat onze volgende aankoop een mifi router wordt. Is toch wel handig ondanks onze uitgebreide kpn internetbundels want de filmpjes vragen ontzettend veel MB's.

Nu staan we in Moutier d'Ahun aan het riviertje de Creuse waar hele dikke vissen in zwemmen. Het jeukt Frits in de handen om hier niet zijn hengel uit de camper te halen maar tja, waar haal je een visvergunning vandaan en dan voor 1 dag. De vishengel zal dus wel in de garage blijven liggen, jammer. Geen vis op het menu vanavond.
Moutiers d'Ahun is een historisch stadje uit de Middeleeuwen en telt op het moment 181 inwoners. Wij staan bij de historische brug aan het water. Heerlijk!!!!!!!

Strakjes gaan we heerlijk bij het water zitten onze heerlijke gegrilde kip opeten van de Intermarché want daar kwamen we langs toen de thermometer 33 graden aanwees en zijn wij toch maar even naar binnen gelopen om die heerlijke Magnum-ijsjes te halen en op weg naar de ijsjes kwamen toevallig onze gegrilde kip tegen.
Dat komt dus helemaal goed met ons vanavond.

Er zitten weer mooie foto's bij. Geniet straks van de kip.

HansenChris 2020-09-14 16:34:07

Weer heerlijk wij zitten oost Zaan is ook erg warm mooi hotel van der valk we hebben vanmiddag een lange trip gelopen in de hitte kwamen we in het dorp alles dicht was maandag nou ik zeg het je dorst en naar de wc moeten gelukkig een groot gebouw binnen en naar de wc vragen we mochten ergebruik van maken jammer was er in het dorp niks te beleven. Morgen gaan we met de auto naar Zaandam het hotel is prachtig tot morgen

Marielouise 2020-09-14 18:12:09

Wat is het toch genieten. Vraag me wel af wat Frits in zijn hand heeft in de supermarkt. Kan je wel vertellen als het een hengel is dat hij weinig vangt daar😉 behalve dat betaalde gegrilde kippetje dan😂

Wilma 2020-09-14 19:56:33

@Hans, de kip was heerlijk. @Marielouise, hadden jullie even pech dat alles gesloten was en dan ook nog hoognodig naar het toilet moeten ffffffffff. Geniet van jullie mooie dagen in een mooie omgeving en het warme weer. @Wilma, Frits heeft niets in zijn handen in de winkel. Als je goed kijkt zie je dat het een ijzeren staaf is van het poortje van de winkel.