Laatste week la Romana

Spanje, Barrio Cuevas, San Anton, 20, 03669 La Romana,

Hopelijk zijn alle Nederlanders het afgelopen weekend zonder stormschade doorgekomen. Het is geloof ik meegevallen als ik de nieuwsberichten zo doorlees. Wij hebben de afgelopen dagen prachtig weer gehad en ook vandaag gaat het weer een mooie dag worden.

Een van onze camping gasten is zaterdag helaas in het ziekenhuis beland met hoge koortsen van wel 40 graden. Nu is zij wel bekend met dit euvel. Het is heeft te maken met ontstekingen aan de botten. Ze heeft veel pijn aan haar been vertelde haar man. Misschien mag zij vandaag weer naar huis al zag het daar gisteren nog niet naar uit volgens haar man.

Afgelopen zaterdag hebben we onze grote jeu de boules wedstrijd gespeeld. Helaas voor mij.......... Ik had vast mijn dag niet.

Gisteren hebben we een mooie fietstocht gemaakt naar de steengroeve Romanense de Màrmoles die achter de berg ligt waar wij met de camper staan. We zien de vrachtauto's vaker over de grote weg rijden met maar 1 of hooguit 2 blokken op hun wagen. Het zijn kanjers van blokken.
La Romana legt zich voornamelijk toe op het produceren van wijn en het ontginnen van marmer in het gebergte Sierra del Reclot. Dus marmer genoeg hier.

We fietsen zo'n 14 km. Berg op en berg af dan weer een stuk over de snelweg ffffffff niet zo fijn maar het was zondag dus niet zo druk, gelukkig maar.
Bij de steengroeve heeft Frits de Drone weer even de lucht in gelaten. Het was er een mooie locatie voor om weer even te oefenen. Naar links, rechts, omhoog en omlaag te vliegen. Langzamer te laten draaien, foto's maken of film enz. enz.

Zondag was ook de dag van het beeldbellen met het thuis front.
Leuk om weer even contact te hebben. Voormiddag met mijn moeder gebeld en in de na middag met Iske gebeld en gezien hoe Mans zijn eerste tand is uit gevallen. Dinsdag gaat Mans aan zijn eerste zwemles beginnen voor zijn C diploma. Knap van hem. Krijn was ook weer gegroeid en liet ons zijn groene tractor zien. Wat worden ze toch groot (en wij oud fffffff)

Vandaag is onze laatste week bij La Romana ingegaan. Volgende week maandag vertrekken we hier weer en we denken erover om richting Granada te gaan. Het lijkt ons wel mooi om die kant van Spanje te gaan ontdekken maar vandaag gaan we eerst genieten van de zon en ik ga weer eens een heerlijk leesboek uitzoeken.

Frits heeft weer een leuke videofilm gemaakt van alle belevenissen. Hij staat weer op ons kanaal bij Youtube.

FritsEllenCamperReizen Deel 9
Voor het gemak zal ik de link hier nog een keertje plaatsen.

Enne ............ niet vergeten; klikken op abonneren en duimpje omhoog.

Dit waren weer momenten van her-beleven. Mooie foto's! En.... Frits is goed opweg om zijn vliegbrevet te halen. Wij waren nog niet op ons buitenverblijf, woensdag zijn we er weer (hopen we....) en benieuwd of alles er nog goed bijstaat. Prettige voortzetting en groeten uit herfstachtig Eygelshoven.

Fred & Els 2020-02-10 16:14:56

Sjiek felmke en geweldige foto's ! Dikke poen trök XXX

Mirjam 2020-02-10 18:24:05

@Fred & Els, hopelijk hebben jullie geen stormschade. @Mirjam, xx

fritsellen 2020-02-10 20:39:10

Weer leuk wat te horen van jullie O jullie gaan verder in Spanje hier is het echt storm ... nog even en we zitten er ook hopend ook met goed weer gr M.l

Marielouise 2020-02-10 20:39:17

@Marielouise, het weer is hier altijd goed en dat nog wel in de Spaanse winter. Deze week gaan we 20 graden en meer krijgen.

fritsellen 2020-02-10 20:42:37

Ziet er weer leuk uit,gezellige dingen doen en lekker ontspannen,dat is toch het leven, genieten, stormgroeten Uit belgie.