Ventron

Frankrijk, Ventron

Vanmorgen werden we wakker met een zonnetje maar de donkere luchten zagen we ook verschijnen. Hopelijk blijft het vandaag toch nog droog.

Frits zag een hele klas kinderen langs komen en we vroegen ons af of ze soms naar de gymnastiek gingen maar wat we daarna zagen vonden we toch wel erg leuk.

De hele groep kinderen ging naar de surf/zeil school.
We zagen in ene keer allemaal zeilbootjes vertrekken met 2 kinderen per bootje met zwemvest aan in een lange rij naar een bepaald punt op het meer varen. Dat is nog eens leuk op de maandagmorgen. Corona proof ook nog dachten we en eens iets anders dan een saaie gymles. De juf ging bij de kinderen langs in een buitenboordmotor bootje. Soms ging de juf te hard en begon het kleine zeilbootje met de 2 kids erin heel hard te dobberen. Gelukkig liep het allemaal goed af en zo ging de juf alle haar leerlingen af.

We hebben een tijdje staan kijken naar de kinderen samen met onze Belgische buren. Daarna zijn we naar de service plaats gereden om daarna naar de Orange winkel in Vesoul te gaan. We willen onze Orange kaart laten opwaarderen in onze mifi router.

De winkel is natuurlijk in het centrum van Vesoul en we willen zo dicht mogelijk bij de winkel komen met de camper. Ik heb nogal veel last van een pijnlijke rug als herinnering aan mijn sportieve dag van gisteren. Tja, wie niet luisteren wil moet maar voelen. We vinden een parkeerplaats en kunnen het laatste stukje naar de winkel wel lopen en we treffen het, er is een medewerker aanwezig die Engels kan spreken. Dat werkt toch een beetje gemakkelijker voor ons. Hij laadt ons kaartje op en we kunnen onze trip weer hervatten naar Ventron. We rijden steeds meer de bergen in en van de Jura rijden we weer zo naar de Vogezen. Een hele mooie streek trouwens.

Onderweg zien we dat de laatste restjes van de Tour de France worden opgeruimd. Slingers, hekken, gekleurde fietsen die op rotondes staan, levens grote poppen met fietsen en namen die op de weg gekalkt staan.

We komen zo meer en meer in de ski gebieden en de slingerwegen zijn ook steeds meer aanwezig. En dan komen we in Ventron bij de CP die we in gedachten hebben. Wat een mooi uitzicht weer op de bergen en het dorpje.

We eten ons stokbroodje en dan gaat Frits een stukje lopen naar het dorp, ikzelf duik weer even in mijn leesboek. Ik ga deze keer niet onder boom zitten want in het zonnetje is het nog heerlijk.
Terwijl ik zit te lezen komt er een mecanicien langs van de Citroën garage bij onze Franse buurman. Hij heeft een of ander mankement aan de motor van de camper. De mecanicien bekijkt het allemaal en belooft morgen namiddag weer te komen met het juiste onderdeel.

Frits koopt op zijn tocht naar het dorp bij het VVV jettons zodat we hier ook water kunnen tanken voor we hier weer weg rijden.

Ook de drone mag nog even de lucht in om een paar mooie beelden te schieten hoe we hier staan.

Na de drone vlucht gaat Frits nog even op het sportveld naast ons zijn golfslag nog even bijhouden en dan is het tijd om een flesje Rosé open te trekken die we nog hebben liggen van de wijnboer waar we op onze heenweg een bezoekje hebben gebracht.

Eer het avond is staat de hele CP vol zoals we bijna iedere avond mee maken.

Leuk te ervaren dat gebeuren met die zeilbootjes en het ontmantelen van restanten Tour de France spullen. Zo is reizen mooi.

hansenchris 2020-09-21 19:53:27

Gelukkig heb ik weer bericht van jullie heb gisteren niks gehad ,, weer een leuke dag hier is het weer ook nog goed zijn gaan wandelen op sint Pieters berg en toen bij berg rust wat gaan drinken was heerlijk morgen gaan we naar Gaia park woensdag zou het ook nog redelijk weer zijn maar naar donderdag gaat het weer herfst worden we gaan 3 oktober nog een weekend naar oostkapelle geniet er nog van gr

Marielouise 2020-09-21 20:20:04

Wat kan het leven toch mooi zijn van alles om je heen. Heerlijk om jullie verhalen te lezen.

Wilma 2020-09-22 07:40:14

Goojemorge allebei, der kump behuurlek slech weer in Fraankriek zaog iech bij Meteo Mestreech. Ouch hei zalle veer venaof donderdag deraon mote geluive. Sjiek die zeilbootlesse op 't meer, geer maak ouch ech alles mèt dao, leuk. Geneet dervaan ! Dikke poen en knoevel vaan miech . https://www.lci.fr/meteo/video-les-previsions-meteo-du-jt-de-13-heures-du-21-septembre-2020-2165147.html

Mirjam 2020-09-22 10:00:03

Met veel plezier (weer) je verslag gelezen!👍dank je wel.

Annette Keller 2020-09-22 11:02:02

Prachtige reis tot zover , ben weer helemaal bij ... Nog veel plezier op jullie laatste stuk ...