Op zoek naar LPG en boodschappen.

Frankrijk, Izernore

Vanmorgen besloten om eerst even op zoek naar LPG te gaan. Frits had een tankstation gevonden. Het was wel 10 km om rijden maar dat moet dan maar even. Wat wel vervelend was, was dat toen we aankwamen bij de Avia pomp er geen lpg te krijgen was. Balen hoor dus weer terug dan maar naar de Lidl om boodschappen te halen want ook dat is weer broodnodig en daarbij staat het weekend voor de deur dus maar even een voorraadje inslaan.

Lekker makkelijk boodschappen doen met de camper bij je. Je vult je kar in de winkel en natuurlijk niet de mondkapjes vergeten, contactloos betalen hebben ze ook het liefst en dan met de kar naar de camper en inladen en meteen de boodschappen in ruimen in de kastjes en klaar zijn we.
We kunnen weer een paar dagen vooruit en nu maar op zoek naar de CP die Frits heeft gevonden via de Camper Contact bij een meer, Lac de Nantua met service en daar zijn we ook weer hoog nodig aan toe. De CP kost €10 incluis alles dus maar eens kijken of het iets is.

En of het mooi is daar , wow, meteen staan aan het mooie meer Lac de Nantua, helaas staat de CP helemaal vol maar we kunnen wel gebruik maken van de service en dat is nog wel helemaal gratis. Dus onze toilet cassettes worden weer geleegd en gewassen, grijs water wordt geleegd en schoon water bij gevuld. Volgens mij was de watertank bijna leeg want het duurt een tijdje eer we de nodige liters getankt hebben.
Schoon en fris met de nodige boodschappen aan boord vertrekken we weer. Jammer van de CP maar misschien was het toch niet zo'n goed idee om hier te staan. Het wordt warm vandaag en in het weekend ook, wel 29 graden en dan een mooi meer en een gezellig stadje in de buurt............... dat moet wel roepen om drukte en daar zitten wij nu net niet op te wachten dus rijden we verder naar de volgende plaats Izernore. Een klein dorp met aan de rand een CP met service. Ideaal.

Het is een heerlijke plek en na ons komt de ene na de andere camper en zo staan we uiteindelijk met 7 campers. Onze buren, geloof het of niet, zijn super vriendelijke Fransen. Het zijn mensen van 70 plus en hebben zowat heel Europa bezocht met hun camper. Zweden, Noorwegen, Rusland en in de winter zijn ze net als wij verslaafd aan Spanje.

De plannen waren om met de fiets naar het dorp te gaan maar het was zo warm dat we met onze stoelen een plekje in de schaduw hebben gezocht en toen was te doen. Het is ook nooit god. Dan is het te nat en dan weer te warm maar als ik mag kiezen heb ik het liever te warm dan te nat.
We hebben heerlijk buiten kunnen eten vanavond en daarna is Frits met een of andere olie onze bladveren, zo heten die dingen geloof ik gaan inspuiten om het gekraak van de veren op de verkeersheuvels wat tegen te gaan.

Morgen blijven we hier nog staan en wie weet kunnen we dan wel naar het dorp fietsen. We zien wel want het gaat weer warm worden.

Wij hebben net gelukkig wel weer LPG kunnen tanken, erg prettig. Gekraak alleen op de verkeersheuvels ha ha ha 😉.

Ina 2020-09-05 08:55:35

Geer boft mèt 't weer....geneet dervaan XXX

Mirjam 2020-09-05 11:23:16

@Ina, we hebben de LPG gevonden en wat dat gekraak betreft, je hoort het op onze youtube filmpjes kraken als we over de heuvels rijden. De andere keren dat de veren kraken zetten we maar niet op de film. Er moet nog iets privé blijven toch. Hahahaha.