Gezellig weekend

Nederland, Lettele

Gisteren zijn we bij de jarige Krijn geweest. 4 Jaar worden is toch weer een mijlpaal in een jong leventje. Hij mag nu eindelijk naar groep 1 en wat heeft hij daar naar uitgekeken. Hij mag nu eindelijk net als zijn grote broer van 6 ook naar school.

Toen we kwamen aanrijden stonden ze al te wachten want we hadden natuurlijk kadootjes bij ons en daar draait het uiteindelijk toch om.
We hadden een schot in de roos met een tractor met een grijper voor op want dat was een wens van onze "grote kleine man". Hij was bijna nergens te koop maar opa heeft gezocht en gezocht. Iedere speelgoedwinkel hadden we uitgeplozen tot opa het internet ging afstruinen en daar had opa beet. Een echte Fendt (dat zag Krijn meteen) met een grijper voorop want dat was de voorwaarde. In Luxemburg was hij te koop dus meteen besteld. Opa had nog echte boomstammen gemaakt zodat Krijn meteen aan het werk kon.

Nadat Krijn de tractor had uitgepakt heeft hij alleen nog maar met de tractor gespeeld. Hij was helemaal happy en die arme "grote broer" moest het met kleine tractors doen want tja, hij was niet jarig maar gelukkig zat er een boekje bij de tractor met nog heel veel modellen en mocht "grote broer" er ook eentje uitzoeken voor zijn verjaardag en dat was niet tegen dovemansoren verteld. Hij heeft mooie kringetjes gezet om zijn uitgekozen tractor en misschien ook nog een kar om erachter te hangen maar die mochten wij zelf uitkiezen. Krijn kwam op het lumieuze idee dat sinterklaas die tractors misschien ook wel heeft en Sinterklaas komt net iets eerder als dat "grote broer" jarig is. Tja wie weet. Je kunt het altijd proberen, toch?

We hebben een reuze gezellige dag gehad gisteren en vanmorgen na het ontbijt zijn wij weer verder op pad gegaan al zijn we eigenlijk niet veel verder gekomen want we zijn naar Epse gereden, hebben daar de camper geparkeerd en hebben een heerlijk wandeling gemaakt door de omgeving waar Frits is opgegroeid. Het is er heerlijk bij de bossen en bij de IJssel. Frits bofte want we kwamen er een praatgrage man tegen waar hij heerlijk mee heeft kunnen bijpraten over wie nu waar woonde en wie er nog leefde of overleden was want na een kleine 50 jaar is er natuurlijk wel het een en het ander veranderd.

Nu staan we weer op CP de Brandkoele. Frits heeft de passagiers stoel accu klaar gemaakt want morgen gaan we naar Veendam waar we onze nieuwe lithium accu gaan ophalen. Het plekje van de nieuwe omvormer is ook al uitgezocht. We zijn er weer klaar voor om de volgende klus te gaan uitvoeren.

Geweldig toch daar geniet je van vooral de kids jullie boffen nog met het weer heel veel gr uit maastricht

Marielouise 2020-06-14 17:28:36

Zit hei met 'n BIG smile te leze....heerlek die twie jongens met hun grote hobbies. Geer höb in eeder geval beter weer gehad es veer hei in 't zuide, 't waor gries en nog steeds benajt. Geneet weijer vaan eur vekansie. Dikke poen en knoevel vaan miech ! XXX

Mirjam 2020-06-14 17:58:23

Fijn genieten jullie maar vooral van de kids. Groetjes uit Maastricht Maastricht.

Ma Hellwig 2020-06-14 18:02:46

Leuk de foto van ons oude oudelijk huis.

Jacob en greet 2020-06-14 18:15:38

Mooi jullie verslag te lezen. Op weg naar Camperprofi?

hansenchris 2020-06-14 18:29:50

@We gaan gewoon nog even door met genieten al is het vanmiddag gaan regenen maar ook dat is wel knusjes. @Hansenchris, komt goed :)

fritsellen 2020-06-14 19:10:23

Gefeliciteerd met de verjaardag van Krijn. Amuseer jullie !

Anja en Hans 2020-06-14 19:13:52

Wat een prachtige omgeving om op te groeien lekker in de natuur! En leuk als de kinderen zo blij zijn en genieten! Veel plezier nog op jullie verdere reis😁👍

Jovita 2020-06-14 21:15:06

Gezellig samen met de familie, vooral met de boys, proficiat.

Annemie 2020-06-15 10:32:32

Hallo zag op jullie website...opgegroeid in Epse. Ik volg jullie al een jaar. Wij wonen al sedert 1973 in de voormalige gemeente Gorssel...waarvan 11 jaar aan het Wansink in Epse. Leuk te horen d a t Frits er ook roots heeft liggen. Mijn (over en groot)ouders woonden in Hippe. Dus roots nog dichtbij. . En ook wij zijn sedert 2008 camperaars. Nu de 3e camper. En geniet verder van jullie reis. Ook wij waren eens bij Peter en ?? In la Romana. Wij zijn nu aan een trip bezig in Duitsland na een onderbroken overwintering in Spanje (half maart waren wij weer thuis). Een groet uit het mooie Gorssel waar we dus al heeel lang wonen

R.beekhuis@kpnmail.nl 2020-06-15 19:38:41

Hippe staat voor Joppe.

R.beekhuis@kpnmail.nl 2020-06-15 19:39:51

@R.Beekhuis, wat leuk om te horen. Gorssel en Joppe heb ik (Ellen) natuurlijk wel leren kennen door Frits. In Gorssel is een een winkel Saxpoint. Jullie zullen hem vast wel kennen. De mensen van die winkel wonen in het ouderlijk huis van Frits. Peter en Caroline in la Romana hebben een leuke CP . Ze gaan met pensioen ik meen in november. Jullie maken nu een trip door Duitsland en heel toevallig gaan willen wij in augustus ook een trip door Duitsland gaan maken. Wat een toevalligheden .................... Groetjes, Ellen en wie weet komen we elkaar eens tegen op een trip. Veel plezier!!

fritsellen 2020-06-15 20:21:46

Hallo saxpoint de winkel kennen we..Nu op steenworp 200 mrt.van onze woning in Gorssel. Frits woonde dus in het buitengebied Ik er van Epse. Wij zitten nu aan de Weeser Een aanrader zeer zeker om te fietsen.