Eerste dag

Nederland, kessel

Vanmorgen mooi op tijd vertrokken wel met regen maar een kniesoor die daar op let, toch. Volgens de weerberichten gaat het herfstachtig worden dus dikke truien mee, wandelschoenen, mijn e-reader vol met boeken, foto en film apparatuur. Ik denk dat we ons wel gaan vermaken.

We staan op een mooie CP in Kessel en als ik zeg de camperplaats van de gekookte eitjes dan weten de meeste camperaars welke ik bedoel, haha.
Enfin het was een mooi ritje vanuit Maastricht. We zijn een stuk over de Napoleons weg gereden. Voor ons nostalgie. Wat hebben we die vaak gereden als we van Maastricht naar Deventer reden. Een keer in de week was normaal vooral in de tijd dat de moeder van Frits erg ziek werd. Op deze route zagen we dan ook zoveel bekende plekjes. De chinees waar we wel eens aten op de weg terug naar huis maar hij was gesloten zagen we en de MacDonald was helemaal weg. De grote lampenwinkel was er ook niet meer maar wel het wegrestaurant met de grote gehaktballen. Tjonge jonge wat waren die groot en lekker ................. en zo tuften we door tot we in Kessel kwamen.

Eerst maar eens koffie en lunchen en als het dan dadelijk droog is gaan we eens het dorp bekijken.

Oh, oh als dat allemaal zo makkelijk gaat..............
Frits ging nog even naar het toilet maar oei, natte voeten. Wc matje lekker nat. Eerst maar even de lek opsporen voor we gaan wandelen.

Na 2 keer eerder zo iets aan de hand te hebben gehad weet ik dat als er in de badkamer iets niet goed zit dan ook het matje onder de eethoek nat wordt en ja hoor, kletsnat was het!!!!
Frits viel dus meteen met zijn neus in de boter of liever gezegd in het water. De hele wastafel heeft hij moeten slopen om bij de slangen te komen die de boosdoener waren.
Met klemmetjes en tangetjes is het uiteindelijk allemaal gelukt. Geen natte voeten meer (hopen we) Nu hangen mijn matjes te drogen. Morgen zullen ze wel weer droog zijn.

Na het klussen zijn we het dorpje in gelopen. Echt de moeite waard. Ik heb nooit geweten dat het zo'n mooi plaatsje is. Het ligt aan de Maas en bezit een heus kasteel. Kasteel Keverberg genaamd.

Er heeft een baron, Frits genaamd, gewoond.
Na het overlijden van Baron Frits van Keverberg stond het kasteel leeg. Een Duitse kloosterorde diende zich aan. De Zusters van de Goddelijke Voorzienigheid mochten het kasteel gebruiken voor 1 gulden per jaar. Ze stichtten een meisjes pensionaat en een internaat voor schipperskinderen. Op 17 november, twee dagen voor de bevrijding werd het kasteel door de terugtrekkende Duitsers in brand gestoken.
Meer dan 2000 kilo dynamiet waren nodig om het kasteel de verwoesten, daarna werd het in brand gestoken. Ook de naast gelegen kerk moest het ontgelden, de toren werd op geblazen en viel op het middenschip. Kessel had zijn kloppend hart verloren...

Op deze link is allerlei info te vinden (https://kasteeldekeverberg.nl/historie/ )

Onderweg terug naar de CP hebben we ons avondeten gehaald bij de supermarkt want ons eten voor de eerste avond hadden we thuis mooi in de diepvries laten liggen. Ach ja, dan vinden we dat wel als we weer thuis komen en hoeven we dan niet te koken.
Morgen gaan we weer verder richting Schijndel. We moeten niet teveel kilometers maken morgen want dan zijn we veel te snel op de plaats van bestemming, hahaha.

leuk dat jullie weer onderweg zijn, we blijven jullie volgen. Zodra het voor ons ook weer mag gaan we ook weer op pad.

anja 2021-03-09 19:37:34

Weer leuk leesvoer en..... Bekende plaatsjes! CP Kessel is idd heel erg prettig, wij stonden er inmiddels 3 keer. Vanwege de eitjes was ons cholesterol te hoog. :o) En de klus van Frits: Precies hetzelfde maakten wij mee, ook een (door de vorst?) op hol geslagen slang onder de wasbak. Bikkels als we alle vier zijn laten we ons door het weer niet kisten, toch?! Geniet lekker verder! Groetjes!!!!

Fred & Els 2021-03-09 19:44:21

Veel plezier op jullie Minireis.

Annemie 2021-03-09 19:55:25

Ohhhh wat heb ik jullie verhalen gemist. Hopelijk blijft het nu droog in de camper en kunnen jullie heerlijk genieten. Veel geniet momenten 🍀

Wilma 2021-03-09 20:24:17

Heerlijk weer op pad geniet er van 👍

Elly en Jan van den Berg 2021-03-09 20:34:16

Weer genote vaan eur aoventuur, mós lache mèt Baron Frits vaan kestiel Keverberg, naomgenoot vaan euze Frits dus. Geneet vaan eure aovend, slaop lekker en mörge weer weijer op weeg nao Schijndel. Dikke poen vaan miech.

Mirjam 2021-03-09 21:25:44

Oh wat leuk dat jullie weer op pad zijn en ook nog met een missie .....nieuwe fietsen. Een heerlijke plek daar in Kessel en als jullie de nieuwe fietsen hebben een prachtige locatie om mooie fietstochten langs de Maas te maken. Heel veel plezier de komende tijd enneh .... succes met de fietsen👍🏽

Willy 2021-03-09 21:31:34

Fijn dat Frits de lekkage verholpen heeft🛠️👍. Leuk dat van baron Frits en een mooie cp. Veel plezier onderweg en goodl luck 🤞🍀 bij "Lacross".

HansenChris 2021-03-09 22:00:26

De eerste dag zit er op veel plezier morgen bij het kopen van nieuwe fietsen

Marielouise 2021-03-09 22:31:08

Wij zijn benieuwd wat jullie keuze zal zijn bij LaCross.