Luie dagen

Portugal, Tomar

We hebben een paar luie dagen ingelast. Nu was het ook wel erg warm, te warm om iets te gaan ondernemen. In de tijd dat we heerlijk aan het kuieren en luieren waren hebben we nog leuke Nederlanders en Belgen ontmoet. Ze zijn zeldzaam op het moment maar als je ze tegen komt dan klikt het meestal ook meteen. We hebben ons dus niet verveeld.

Vandaag was het een frisse dag en de temperatuur kwam niet boven de 24 graden. We zijn al zo gewend aan andere temperaturen dat dit voor ons te fris was als we in de schaduw waren. Vanmorgen eerst wat huishoudelijke klusjes gedaan en daarna een wandelingetje gemaakt in het centrum.
De camper ziet er weer spic en span uit en wij ook, hahaha. Water geloosd en getankt. Alles is weer klaar voor vertrek.

Morgen willen we richting Fatima gaan. Het is maar ongeveer 30 km bij ons vandaan dus een peulenschilletje. We hebben nog tot half negen (Portugese tijd) buiten kunnen zitten en nog een wijntje gedronken samen met onze Belgische buren.

Hallo merken jullie niks van extra aan houding ivm Corona het is volgens het nieuws rood bij jullie ,,hier zou het ook rood worden ,,, maar jullie genieten hier is het nog klote weer vandaag zou veel regen vallen ,,maar binnen is het ook gezellig dat maken we wel groetjes tot schrijfs

Marielouise 2021-07-13 09:04:20

Wij hebben het hier ook nog erg warm, we zien op internet dat er komen weekend regen aankomt lijkt me zo lekker een bui.

Ina en Marinus 2021-07-13 14:27:57

@Marielouise, in Portugal is al die tijd zolang we hier zijn verplicht met mondkapjes te lopen. Ze zijn hier veel strenger dan in Nederland en dat voelt heel veilig. Buiten op straat zie je bijna niemand zonder mondkapje. Verder merken we geen andere dingen dan normaal en wat de avondklok betreft ook daar hebben we geen last van want dan zijn we al lang bij onze camper. In de winkels mogen maar een beperkt aantal mensen maar dat heb ik hier ook nog niet anders meegemaakt. We gedragen ons hier niet anders dan in Nederland en dan ben ik liever hier in het zonnetje als thuis in de regen. @Ina en Marinus, wij gaan morgen richting zee en daar is de temperatuur beter en een heerlijke wind. Die hebben we nu ook al en dat is zalig.