Op huus an

Frankrijk, Camping de la Pelouse Sarl

Al om 08:00 uur komen Dominique en Gèrard in onze richting aanwandelen. We krijgen een fles rosé bubbels als dank voor het vertaalwerk van de afgelopen avonden. Lekker, en natuurlijk leuk als blijk van waardering 😉 Voor we daadwerkelijk vertrekken ook nog een kop koffie op het terras van het hoofdgebouw. Via de péage in noordelijke richting. Aan het eind van de middag bereiken we de 448 km verderop gelegen camping de la Pelouse in Joulny, vlak bij Metz. Op papier was het een mooie camping, maar in werkelijkheid valt het toch tegen. Een behoorlijk verwaarloosde bende met ronduit slecht sanitair en een hopeloos chagrijnige eigenaresse bij de receptie. Onze plek heeft nummer 6 en naast ons staat een jaarplaats-caravan op instorten. We moeten even wennen aan de geluiden die we horen……… het eerst aanzwellende en daarna wegstervende zooooeeeffff blijkt de op 100 mtr afstand langs razende TGV te zijn. Elke 10 minuten komt er een. Het kedeng kedeng herkennen we, da’s de goederentrein die aan de andere kant van de camping regelmatig langskomt. In de boom waar onze buurcaravan tegenaan hangt horen we een duif die elke 30 seconden een wat zielige fluittoon laat horen. Bij nader inzien is het geen duif, het geluid komt uit de voortent naast ons, moet dus iets elektrisch zijn. Na enkele uren besloot ik de stroomstekker uit de paal te trekken, want die fluit is toch wel irritant. Het bleek niet te helpen, het gefluit ging gewoon door. Zal wel een rookmelder zijn, waarvan de batterij laat weten bijna leeg te zijn……zucht. Nee, deze camping is écht geen succes.