Galgary

Canada, Calgary

Gisteren kondigde ik al aan dat de reis richting Banff zou gaan. En inderdaad, we staan nu op een camping buiten Calgary. Vanochtend eerst afscheid genomen van Wim en Fijtje met koffie en koek. Tot Lake Louise liepen onze routes gelijk, maar we besloten toch elk ons weegs te gaan. Onderweg hebben we elkaar vanzelfsprekend nog een aantal keren zien langskomen en elkaar nog even gesproken bij een informatiecentrum van Yoho National Park. Banff blijkt een leuk stadje te zijn waar zelfs op Pinksterzondag alle winkels gewoon open zijn. Raar land toch, er was enorm veel vrachtverkeer op de weg en zelfs de wegwerkzaamheden gingen gewoon door, Pinksteren of niet. Omdat we anders wel erg vroeg op een camping waren beland, zijn we maar doorgereden. Hadden we duidelijk niet moeten doen. We hebben ons mottig gezocht naar de camping, die er ook nog eens niet uitziet. De Rockies hebben we nu echt achter ons gelaten en staan nu in een heuvelachtig, maar verder totaal leeg en winderig landschap. Wel even wennen na de prachtige ervaringen van afgelopen week. Morgen gaan we dino’s kijken in Drumheller, zo’n 100 km verder naar het oosten. Calgary laten we verder maar voor wat het is, want wij hebben nu het beeld dat de hele stad “under construction” is. Eerst kom je de stad niet in, maar als dat uiteindelijk dan toch is gelukt, is de uitgang niet meer te vinden.

Hoi luitjes, Ik had een achterstand maar heb inmiddels jullie epistels allemaal gelezen. Leuk en erg handig want ik heb nog steeds geen spullen opgevraagd maar heb net bedacht dat ik jullie verhalen gewoon uitprint en zo dan een unieke reisgids met foto's tot mijn beschikking heb. Geweldig wat jullie onderweg zien, wat een natuur he. Goed . vanaf nu log ik wat vaker in dus schrijf lekker door. Hopelijk wordt het bij jullie wel ietsje beter weer want een zonnetje op z'n tijd is ongetwijfeld erg aangenaam. Nog heel veel mooie ervaringen. Groetjes ook van Jelle, Wilma