Motueka

Nieuw-Zeeland, Motueka TOP 10 Holiday Park

Wat een waardeloze camping hadden we afgelopen nacht. Met de meest vreemdsoortige backpackers, er bleek ook een hostel op de camping te zitten. Hopeloos sanitair, dus de gebruikelijk douche hebben we vanochtend maar overgeslagen. Stinkend op weg dus, naar Totaranui. Een prachtige rit over een smal, bochtig weggetje door de bergen. En dan plotseling, een vergezicht over zee, prachtig!. Hoogste tijd voor koffie. Het meest oostelijk puntje van het eiland hebben we overgeslagen, dat was een grindweggetje vol gaten en kuilen van 14 km en dat leek niet zo goed idee. Op de terugweg bij Golden Bay geluncht en lekker aan zee in het zonnetje gezeten. Na het debacle van gisteren hebben we onszelf getrakteerd op een Top 10 Holidaypark camping in Motueka. Een verademing. Alles erop en eraan en bovenal schoon. En om het helemaal af te maken hebben we gedineerd in het plaatselijke restaurant. Ook nog een multifunctionele stoel gekocht, want die dingen die we van het verhuurbedrijf hadden meegekregen zitten voor geen meter. Het multifunctionele zit ‘m in het feit dat je hem als rugzak kunt gebruiken. Zier er niet uit maar zit werkelijk uitstekend. Hier zit de woensdag er bijna op en bij jullie begint ie net. Geniet ervan want hij is de moeite waard, en wij kunnen het weten! Enne, Joost, zo ziet Kerst er in de zomer uit.

Vreemd, een kerstboom hoort niet in de zon te staan maar in een donkere hoek in de kamer verlicht met lampjes.