Glacier National Park

Verenigde Staten, Two Medicine Campground

Oost Montana is geen toeristische aanrader volgens de mevrouw van de Visitor Information. Zij vond het in Europa allemaal veel mooier en beter. Laten wij dat nou van haar land vinden. Verandering van spijs doet eten luidt het bekende spreekwoord niet voor niets. Maar hier in West Montana valt het allemaal nog wel mee volgens haar. De rit van Great Falls naar Two Medicine Campground in Glacier National Park leidde door een sterk heuvelachtig en vooral oersaai landschap. De weg is lang, heel erg lang en er is vrijwel niets te zien of te beleven. Met moeite en veel tussenstops heb ik mijn ogen open kunnen houden. Wij staan nu in de zuid-oost hoek van het park dat deel uitmaakt van het Black Foot Indianen reservaat. Ongeveer in het midden van het park loopt zegge en schrijven één weg van oost naar west, de“Going to the sun Road” met de daarin opgenomen Logan Pass tot 2.300 meter. De Logan Pass is helaas nog afgesloten en gaat volgens de laatste berichten pas op 19 juni open. Voor ons dus te laat. Dit houdt in dat wij van twee kanten het park gedeeltelijk in kunnen rijden en vervolgens via de zelfde weg terug moeten. Dit heeft ons ertoe gebracht de RV op Two Medicine neer te zetten en het rondtouren in een “losse” auto te doen. Ondanks de twee dagen autohuur van onze Subaru Forester is dit een veel goedkopere en waarschijnlijk ook nog wat comfortabeler oplossing dan hiervoor de RV te gebruiken. Het stelt ons door de permanente vierwielaandrijving bovendien in staat de enkele “dirt roads” die ook stukjes het park in leiden te berijden. Daarnaast geldt natuurlijk ook hier: verandering van spijs……. weer eens wat anders zo’n Subaru. En het levert nog geld op ook. Wat wil je nog meer?